Kund- och assistentansvarig Humana Assistans

Humana Assistans AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett spännande och utvecklande jobb? Välkommen till Humana - det ledande nordiska omsorgsföretaget. Läs mer på www.humana.se.

Nu öppnas en möjlighet för dig som vill arbeta som kund- och assistentansvarig på vårt kontor i Göteborg.

Vill du vara spindeln i nätet som, tillsammans med andra eldsjälar, underlättar och förbättrar för våra kunder och assistenter varje dag? Om så är fallet tycker jag att du ska läsa vidare och ta chansen att söka.

Från september 2019 och under cirka ett år framåt har en vakant tjänst på 80%.

Publiceringsdatum
2019-07-31

Om tjänsten
Som kund- och assistentansvarig är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor kopplat till det. Dina arbetsuppgifter är varierande men omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.

Att arbeta som kund- och assistentansvarig ställer höga krav på dig som medarbetare. Du är spindeln i nätet som, förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, också har hand om arbetsrättsliga och arbetsmiljöfrågor samt arbetar med problemlösning på högsta nivå. Därutöver ansvarar du för att följa kundens assistansbeslut och budget.

Om dig:

Vi söker dig som vill arbeta efter våra värdeord glädje, engagemang & ansvar och har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete. Är du utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör är det meriterande. Likaså om du har erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar.

Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Vi ser att du har lätt för att skapa långvariga relationer och har ett brinnande intresse för människor. För att lyckas i rollen så krävs det att du är social, servicemedveten och har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Dessutom gillar vi om du är modig och kreativ - vi vill utvecklas med dig!

Körkort B är ett krav.

Vi erbjuder:

Som kund- och assistentansvarig i Göteborg blir du en naturlig del på region Sydväst och distrikt Göteborg/Halland. Här arbetar vi med stort engagemang för våra kunder, våra assistenter och för varandra! Du kommer sitta tillsammans med ca 20 kollegor, med olika roller och erfarenheter, vilket är en bra grund för utveckling och lärande varje dag.

Vi tror på att ge våra medarbetare eget ansvar och på att ha starka ledare som inspirerar, stödjer och coachar. Vi bygger varaktiga relationer - med våra kunder, med våra samhällspartner och med varandra. Vi hjälper våra medarbetare att utveckla sin kompetens och bygga meningsfulla karriärer.

Vi är en gemenskap av hjältar som aldrig ger upp. Varje framgång för våra kunder är en framgång för oss. Vi är aldrig färdiga utan alltid på väg att bli bättre.

Om anställningen:

Anställningen är tidsbegränsad, cirka ett år från och med 190901 (alternativt enligt överenskommelse).

Tjänstgöringsgraden är 80% som vi valt att fördela på fyra dagar i veckan. Vilken dag som blir den lediga dagen beslutas innan anställningens start i samråd mellan Humana och kandidaten.

Arbetstiden är 8.00-17.00 (4 av 5 dagar i veckan)

Placeringsort Göteborg

Vi tillämpar MAP och Matrigmatester i denna rekrytering.

Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".

Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anki Eriksson, Distriktschef anki.eriksson@humana.se 040-602 4517

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Vädursgatan 5
41250 Göteborg

Kontorsadress
Vädursgatan 5

Jobbnummer
4846899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: