kund och personalansvarig koordinator

Passal AB / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passal AB i Kristinehamn, Degerfors, Karlskoga, Karlstad, Gullspång eller i hela Sverige

Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Passal har funnits i Värmland sedan 2004. Vi har kontor i Kristinehamn, Karlstad och Karlskoga.

Personlig assistans ger assistansberättigade möjlighet att leva sitt liv såsom de själv vill och önskar. Som assistanskoordinator finns du med som spindeln i nätet och tillsammans med kund, assistenter och andra människor som finns runt kunden arbetar du för att hen ska få möjlighet att leva sitt liv utifrån egna önskemål och möjligheter.

På Passal ingår du i en arbetsgrupp av erfarna kollegor som jobbar nära varandra. Du har stöd av kollegorna, men arbetar självständigt och har ansvar för ett antal kunder och deras assistenter. Du har en koordinerande roll och utgör en länk mellan våra kunder och assistenter.

Arbetsuppgifterna består främst av:
• Möten med människor och dagliga kontakter
• Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll
• Coachning av assistenterna gällande deras yrkesroll
• Planering av assistansen
• Personalansvar för assistenter
• Lönesättning samt schemaläggning av assistenter
• Administrativa uppgifter

Kvalifikationer:
Du skall ha lämplig högskoleutbildning t.ex. Socionom eller Personalvetare eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete med människor i olika situationer och det är en fördel om du har kunskap om personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera, skapa samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara flexibel och verkligen tycka om människor och problemlösning samt ha en naturlig servicekänsla. Du är strukturerad och sätter alltid människan i centrum. Arbetet innebär även hembesök till kunderna som främst bor i Karlstad och Kristiehamn men även andra delar av Värmland. Det är därför ett krav att ha B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten samt enstaka helgaktiviteter kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde senast 2018-10-01, med provanställning de första sex månaderna, arbetsomfattningen är 80-100%. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2018-07-20

Vill du ha ett stimulerande och roligt arbete och känner att ovanstående stämmer med dig som person? Sök då till oss!

Annonsens ref.nr: Koordinator värmland
Vid frågor, kontakta Maria Nilsson eller Camilla Gregard
Telefonnummer: 010-707 78 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-29

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Passal AB

Adress
Passal AB
Skeppet ärans väg 19
42671 Västra Frölunda

Kontorsadress
Skeppet ärans väg 19 42671 Västra Frölunda

Jobbnummer
4229969

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Passal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passal AB: