Kund & Orderkoordinator - Klöfver AB

FindMood HB / Backofficejobb / Värnamo
2025-01-10


Visa alla backofficejobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FindMood HB i Värnamo, Gnosjö, Gislaved, Ljungby, Jönköping eller i hela Sverige

Klöfver S. AB är ett litet privatägt bolag som bildades 1946. Tidigt började man tillverka maskiner som ett komplement till legotillverkningen. Idag är Klöfver en ledande tillverkare av maskiner till däckindustrin med världen som marknad. Legotillverkningen fortfarande en viktig del i produktionen där man just nu går igenom ett omfattande effektiviseringsprogram. Läs mer på www.klofver.se.

Som KUND & ORDERKOORDINATOR hos oss får du en central och mångsidig roll där du fungerar som länken mellan kund, leverantör och vår produktion. Genom ett strukturerat och noggrant arbetssätt blir du en nyckelperson i att säkerställa att våra processer löper smidigt - från kundförfrågningar till leverans. Rollen har en administrativ inriktning och omfattar hantering av förfrågningar, offertframtagning, orderadministration och uppföljning. Du arbetar nära både produktion och leverantörer för att samordna inköp och beräkningar, samt uppdaterar underlag och information i vårt affärssystem Monitor, som tillsammans med Excel är viktiga verktyg i din vardag. Med en lösningsorienterad och kommunikativ inställning bidrar du till att skapa ett professionellt och smidigt flöde för både kunder och interna samarbeten. Du är en viktig kontaktpunkt som ser till att våra kunder får snabb och korrekt information, samtidigt som du säkerställer kvalitet och effektivitet i de interna processerna. Du bidrar även till att hantera kvalitets- och kundavvikelser samt delta i förbättringsprojekt som utvecklar våra interna processer. Rollen innebär ett ansvar som sträcker sig både internt och externt, där tydlig kommunikation och samordning är avgörande för att nå framgång.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hantera kundförfrågningar och sammanställa underlag för offerter i samarbete med ansvariga
• Beräkna tillverkningskostnader för specialanpassade artiklar
• Utföra beredningar och uppdateringar i Monitor
• Begära in priser och genomföra inköp av material och förnödenheter
• Upprätta offerter, lägga ordrar och hantera orderförändringar
• Följa upp offerter och leveranser samt säkerställa smidig kommunikation med kunder
• Hantera kvalitetsavvikelser och driva förbättringsarbeten

DIN PROFIL
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och trivs i en varierande roll med både administrativa och samordnande arbetsuppgifter. Du har erfarenhet av arbete inom kundservice, orderhantering eller liknande och är bekväm med att arbeta i affärssystem, där erfarenhet av Monitor och goda kunskaper i Excel är meriterande. Som person är du affärsmässig, lösningsorienterad och kommunikativ med ett öga för detaljer. Du är självgående och driver dina arbetsuppgifter framåt samtidigt som du trivs med att samarbeta och hantera både interna och externa kontakter på ett professionellt sätt. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift.

KONTAKT
I denna rekrytering samarbetar Klöfver med FindMood. Du ansöker till tjänsten med CV och Personligt brev på www.findmood.se, ansök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Ansvarig rekryterare till denna tjänst är Sanna Thituson, hör gärna av dig med frågor under processens gång till sanna@findmood.se eller 070-23 63 925.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
FindMood HB

Arbetsplats
FindMood

Jobbnummer
9096375

Prenumerera på jobb från FindMood HB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FindMood HB: