Kund i Örebro söker en (1) ekonomiadministratör

Bemannia Kontor AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lekeberg eller i hela Sverige

Ett kort uppdrag som ekonomiadministratör i Örebro

Om uppdraget

Start 2 januari till och med 31/1 2024. Sysselsättningsgrad: 100% 40h/vecka Arbetstid: 08.00-17.00 med flex.
Arbetsplats är ekonomiavdelningen, Övergripande ekonomi och redovisning.

Publiceringsdatum
2023-12-15

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• bokföringar, omföringar och kontoavstämningar

• ta fram statistiska underlag och internkontroller

• skapa bokslutsbilagor till delårs- och årsbokslut

• söka statsbidrag

• förvalta stiftelser

Kvalifikationer
• gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, t.ex. YH-utbildning

• Goda kunskaper inom bokföring

• erfarenhet av ekonomisystem, tex Raindance

• goda kunskaper i Excel

Önskvärda egenskaper: Vara strukturerad, självgående och ta egna initiativ för att driva arbetet framåt. Det krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Goda datakunskaper. Du ska ha god samarbetsförmåga, lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.

Meriterande

• erfarenhet av arbete med bokföring

• erfarenhet av ekonomiarbete inom kommunal verksamhet

• erfarenhet av att ha arbetat med Workflow i Raindance

• erfarenhet av arbete med inkassoärenden

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-20.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jimmy Rosén, jimmy.rosen@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-422 77 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Jimmy Rosén
jimmy.rosen@bemannia.se
08-84 53 00

Jobbnummer
8332845

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: