Kund - och logistikkoordinator till Dagab

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2022-06-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kund - och logistikkoordinator till Dagab" (publicerad 2023-09-18) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-06-27

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Dagab har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Dagab en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom b.la. Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. De utvecklar även sina egna varumärken som Garant, Eldorado och Såklart. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet genom att driva och utveckla koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab omsätter drygt 48 miljarder kronor (2020) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista. Verksamheten vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur man agerar mot sina medarbetare. På så sätt ger Dagab sina kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. Hos Dagab får du möjlighet att vara med och påverka det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå då hur viktiga medarbetarna är för dom.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kund - och logistikkoordinator tillhör du avdelningen som ansvarar för de externa butiker som Dagab samarbetar med. Syftet med rollen är att tillsammans med avtalsansvariga se till att allting fungerar i praktiken för alla butiker, varje dag. Ni tillhandahåller Dagabs kunder expertkunskap inom pris & sortiment, logistik, servicegrad och administration. Som kund- och logistikkoordinator är du ansvarig för den operativa driften mot kund inom samtliga områden. Rollen innebär dels att koordinera kundens önskemål med interna kontaktytor och processer, dels att administrera och kvalitetssäkra data kopplat till pris, sortiment och kampanj. Vidare prioriterar du uppgifter från kund utifrån en affärsmässig synvinkel och driver förbättringsarbete inom effektivisering av den dagliga administrationen.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik, ekonomi eller inköp
• Arbetslivserfarenhet som inköpsassistent, Supply Planner eller försäljning inom retail där du skapat dig en god förståelse för varuförsörjning
• Goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska
• Meriterande med kunskaper i SAP och om du arbetat med service gentemot B2B

Här trivs du som vågar ta för dig, tar initiativ och har förmågan att leda dig själv i det dagliga arbetet. Vi tror att du får energi av att arbeta i högt tempo och kan lösa frågor utan givna svar. Vidare tror vi att du är kommunikativ och har förmågan att bygga goda och långsiktiga relationer. Slutligen har du en analytisk förmåga samt arbetar strukturerat och lösningsorienterat för att nå goda resultat trots en miljö med ett högt tempo.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administration, koordination, koordinator, administratör, inköpsassistent, assistent, fmcg, livsmedel, service, Stockholm, support, admin, SAP, omgående, Dagab, Axfood, logistik, supply chain, daglig varuhandel, SAP, sortmient, FMCG

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6774929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: