Kumla pastorat söker administratör 75%

Kumla pastorat / Ekonomiassistentjobb / Kumla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kumla, Hallsberg, Örebro, Askersund, Laxå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kumla pastorat i Kumla

Vi söker en ny administratör till Kumla pastorat
Vår nuvarande administratör går i pension, därför söker pastoratet nu en administratör som ska ge stöd och service på vår kyrkogårds- och fastighetsenhet.
Vi söker dig som har hög integritet, är noggrann, lugn och strukturerad, som tycker om att arbeta systematiskt och självständigt i ditt administrativa uppdrag och som är duktig på ekonomi och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten innebär många kontakter med personal och besökare, gravrättsinnehavare mm. och din arbetsplats finns på expeditionen på kyrkogårds- och fastighetsenheten.
Är du den personen vi söker? Läs då gärna vidare.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en bred och intressant tjänst. Du kommer att arbeta i en organisation med tydliga värderingar som gör skillnad i samhället, men där även glädje och humor spelar en viktig roll. Vi är en god arbetsplats med många engagerade medarbetare som vill mycket och brinner för sitt arbete.
Arbetsplatsen finns på kyrkogårdsexpeditionen, där du tar emot samtal och mejl samt sköter bokningar som rör urnor och gravsättning. Du samverkar med pastorsexpeditionen vid bokning av lokaler.
Som ekonomiassistent på enheten sköter du löpande arbete med kund- och leverantörsreskontra samt fakturering. Du administrerar pastoratets gravrättsavtal, förbereder och följer upp gravskötselavtal samt ansvarar för löpande administration kring gravar. Du sköter årsrutinerna inom dina områden och har viss statistikrapportering.
Du förvaltar och deltar i utveckling av begravningsverksamhetens verksamhetsbaserade arkiv (VBA) och sköter enhetens registratur och arkiv utifrån gällande lagar och regler. Du registrerar handlingar som rör pastoratets fastigheter och vård- och underhåll. Det kan till exempel innebära att:
löpande registrera in- och utgående handlingar
vara ansvarig för din del av arkiv och registratur, och kontaktperson gentemot huvudansvarig registrator i pastoratet
hålla begravningsverksamhetens dokumenthanteringsplan och arkivförteckning aktuell och uppdaterad
stödja enheten vid arkivläggning av handlingar

Du tar ansvar för utformningen och uppdateringen av gällande mallar i form av blanketter, rapporter, lathundar, rutinbeskrivningar mm.
Du samarbetar med och ingår i ett administrativt nätverk tillsammans med pastoratets kansli, det innebär att delta i möten, utbildningar mm., relevanta för ditt arbetsområde.
Vem är du?
Som person är du noggrann, strukturerad, arbetar systematiskt och kan planera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du tycker om att läsa in dig på dina områden och lösa problem, är duktig på ekonomi och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person har du hög integritet, är lugn och tycker om att ge service och stödja samt samarbeta med andra. Tillsammans gör vi varandra bättre.
Vi tror att du har jobbat i relevanta administrativa funktioner i fem-tio år, och trivs väl i din administrativa roll.
Du har som lägst en treårig gymnasieutbildning med inriktning ekonomi. Kanske har du jobbat kommunalt eller statligt med motsvarande arbetsuppgifter, eller så har du på annat sätt skaffat dig en bred erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter? Det är meriterande om du haft motsvarande administrativa tjänst inom Svenska kyrkan. Vi arbetar i M365-miljö samt med flera andra administrativa system framtagna för Svenska kyrkan, du behöver vara förtrogen med och känna dig bekväm i att arbeta med digitala arbetsverktyg.
Är du intresserad?
Kontakta kanslichef Maria Engdahl 019-58 93 08, maria.engdahl@svenskakyrkan.se eller
Enhetschef Karl Drakensvärd, 019-58 93 13, karl.drakensvard@svenskakyrkan.se
Under sommaren kan ledigheter göra det är svårt att få kontakt och rekryteringsprocessen kommer i gång vid ansökningstidens slut.
Sista ansökningsdag 14 augusti
Tillträde sker efter överenskommelse. Tjänsten är tills vidare, vi erbjuder en tjänst på 75% förlagd måndag-fredag med reglerad arbetstid och möjlighet till flexibel arbetstid. Vi erbjuder friskvårdsbidrag.
Ansökan med meritförteckning och personligt brev skickas till kumla.jobb@svenskakyrkan.se
Intervjuer kommer att genomföras i två omgångar.

Publiceringsdatum
2022-07-01

Om företaget
Vår vision är att vara "kyrka mitt i byn", närvarande, relevant och trovärdig. Vi hoppas på att vara en positiv kraft i bygden, en gemenskap med hög delaktighet och ideellt engagemang som tar ansvar för evangelium, människor, utveckling och miljö.
Läs mer om Kumla pastorat på vår hemsida:
www.svenskakyrkan.se/kumla
Vi har valt vår strategi för annonsering av den här tjänsten, kontakt med annonsförsäljare eller rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14

Adress
Kumla Pastorat
Södra Kungsvägen 63
69238 Kumla

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Kumla Pastorat (org.nr 252003-0293), http://www.svenskakyrkan.se/kumla
Södra Kungsvägen 63 (visa karta)
692 38  KUMLA

Ansökan
E-post: kumla.jobb@svenskakyrkan.se

Arbetsplats
Kumla pastorat

Kontakt
kanslichef
Maria Engdahl
maria.engdahl@svenskakyrkan.se
019-589308

Jobbnummer
6789942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kumla pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kumla pastorat: