Kulturutvecklare
Högsby kommun, Kultur & Fritid / Bibliotekariejobb / Högsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Högsby,
Oskarshamn,
Mönsterås,
Hultsfred,
Nybro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högsby kommun, Kultur & Fritid i Högsby Högsby kommun
Tillsammans med våra invånare, företagare, föreningar, församlingar och alla som vill kommunen väl arbetar vi aktivt med att göra kommunen ännu bättre inom alla områden. Genom att tackla utmaningar gemensamt med kringliggande kommuner har Högsby kommun skapat hållbara lösningar för framtiden.
Med den lilla kommunens möjligheter till flexibilitet, korta beslutsvägar och nära kontakter får du här en gedigen plattform för framtiden. Din egen förmåga, talang och kapacitet definierar gränserna.
Vi är en arbetsplats som förutom vårt medborgaransvar, prioriterar kvalité och trivsel där alla blir sedda och har möjlighet att bidra. Välkommen du också!
Publiceringsdatum2023-12-22ArbetsuppgifterSom kulturutvecklare kommer du att arbeta inom kultur och fritid och där arbeta i nära samverkan med övrig personal. Rollen behöver vara utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang samt ha lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Ditt arbete bedrivs både internt inom organisationen och externt med regioner, kommuner, kulturaktörer, civilsamhälle och kulturskapare. Inom området, och utifrån en omvärldsbevakning, arbetar du strategiskt med verksamhetsutveckling, analys och uppföljning samt utredning. Du process- och projektleder, bygger nätverk och initierar samarbeten. Viss operativ verksamhet ingår. I anställningen förekommer resor i och utanför regionen.
I rollen som kulturutvecklare kommer du även att:
• Planera, strukturera och genomföra evenemang samt koordinera, arrangera och genomföra planerade program och aktiviteter
• Budgethantering
• Skriva avtal, ansökningar, utvärderingar och redovisningar
• Skriva fram underlag för nämndbeslut
• Intern och extern kommunikation och marknadsföring
• Ansvara för kommunens konst och kulturbruket (kommunens kulturskola)
Du kommer att ha ett nära samarbete med bibliotek och fritid gällande planering av gemensamma aktiviteter.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning som bedöms relevant för tjänsten, exempelvis akademisk utbildning eller yrkesutbildning med inriktning mot kultur, konst eller liknande
• Du har erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på kultur och evenemang
• Erfarenhet av att arbeta med projekt och kulturfrågor
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande
• Giltigt B-körkort är ett krav.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen har du även god kännedom om kulturområdet och civilsamhällefrågor. Vi ser gärna att du även har intresse av eller erfarenheter att samverka med aktörer och myndigheter både lokalt och nationellt. Som person är du van att arbeta mot mål och har enkelt för att prioritera, planera och agera utifrån de uppställda målen. Du ser det som en självklarhet att skapa och underhålla goda relationer och att ständigt utvidga och bygga nätverk.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1266774".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Högsby kommun (org.nr 212000-0688)
Arbetsplats Högsby kommun, Kultur & Fritid
Kontakt Kultur- och fritidschef
Ewa Höglind
010- 356 51 01 Jobbnummer 8349486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.