Kulturhuset Stadsteatern söker en Marknadskommunikatör

Kulturhuset Stadsteatern AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB i Stockholm

Om jobbet
Som marknadskommunikatör kommer du att spela en central roll i att utveckla och implementera vår digitala marknadsföringsstrategi med inriktning målgrupperna barn, unga och skolor. Du kommer att arbeta med att modernisera bokningsflöden och skapa förutsättningar för skolor/lärare att vända sig till oss. Utveckling av CRM-arbetet är i fokus. Vi söker dig med kompetens inom målgruppsarbete, kundresor, copy och erfarenhet av projektledning. Tjänsten är en visstidsanställning t o m juni 2025, med start snarast möjligt.
Med två miljoner besökare och mer än 4000 programpunkter om året är Kulturhuset Stadsteatern en av norra Europas största kulturinstitutioner. Marknadsavdelningen på Kulturhuset Stadsteatern arbetar med kommunikation och försäljning för hela bolaget med syfte att stärka varumärket och attrahera besökare och publik till alla våra mångfacetterade kulturverksamheter. Totalt består avdelningen av 23 tjänster med placering vid Sergels torg. Marknadskommunikatörstjänsten kommer att rapportera direkt till försäljningschefen som leder marknadsavdelningens enhet Försäljning och kanaler.
Ansvarsområden
Förbättra användarupplevelsen för skolor i alla våra digitala kanaler.
Skapa innehåll som stödjer våra övergripande marknadsförings- och affärsmål, med särskilt fokus på barn, unga och skolor.
Utföra SEO och SEM-optimering för att maximera vår räckvidd och synlighet.
Hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna och teknikerna inom digital marknadsföring för att säkerställa att vårt innehåll är relevant och konkurrenskraftigt.

Publiceringsdatum
2024-06-28

Kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring, eller liknande.
Erfarenhet av att skapa kommunikation i digitala kanaler, gärna inom en liknande roll.
Stark förståelse för SEO och SEM-principer.
God förståelse för UX och användaroptimering av webbplatser och köpflöden.
Erfarenhet av att arbeta med digitala analysverktyg som Google Analytics.
Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska.

Dina personliga egenskaper
Kreativ, självgående och med förmåga att hantera flera projekt samtidigt.
Proaktiv och resultatinriktad.
Stark teamspelare med god samarbetsförmåga.
Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö.


Praktiskt om tjänsten
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid till och med 30 juni 2025. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 16 augusti. Om du har frågor om tjänsten eller vill veta mer är du välkommen att kontakta försäljningschef Kristoffer Öhrvall, kristoffer.ohrvall@kulturhusetstadsteatern.se

Fackliga företrädare:
Scen & Film, Urban Riismark urban.riismark@kulturhusetstadsteatern.se
Akademikerföreningen, Alice Kassius Eggers alice.kassius@kulturhusetstadsteatern.se

Ersättning
Månadslön enl överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kulturhuset Stadsteatern AB (org.nr 556026-1553)

Kontakt
Kristoffer Öhrvall
kristoffer.ohrvall@kulturhusetstadsteatern.se

Jobbnummer
8775358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kulturhuset Stadsteatern AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kulturhuset Stadsteatern AB: