Kronofogden söker administrativt stöd till Gävle
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Gävle,
Falun,
Uppsala,
Hudiksvall,
Västerås eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.
Den här tjänsten är placerad på enheten för inregistrering, rättelse och medelshantering. I den här verksamheten ansvarar vi för att ta emot, registrera och pröva ärenden. Vi arbetar även med att rätta felaktiga uppgifter i våra verksamhetsdatabaser. Placeringsort för tjänsten är Gävle.
Ditt nya jobb
Arbetet innebär att fungera som ett administrativt stöd till enhetschef och teamchefer. Dina arbetsuppgifter består av att förbereda möten och föra minnesanteckningar, hålla koll på kalender samt bevaka telefon och e-post. Du ansvarar även för beställningar, fakturahantering samt stödjer enhetschef och teamchefer med rese- och konferensbokningar. Vidare är du delaktig i att ta fram viss uppföljning samt underlag för presentationer, analyser, utredningar och beslut.
Arbetet som administrativt stöd innebär många kontakter, framför allt interna. Du arbetar i ett högt tempo och med många olika frågor parallellt.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Vi söker dig som har
• grundläggande behörighet till högskola/universitet
• aktuell och relevant administrativ erfarenhet
• mycket goda datorkunskaper
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en myndighet. Det är även meriterande med kunskaper i Excel och Sharepoint.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Du är en person som trivs med många kontaktytor och besitter en utpräglad serviceförmåga.
• Du är självgående, har god initiativförmåga, agerar med helhetssyn och har lätt för att se vad som behövs göras.
• Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och anpassar ditt språk efter mottagaren.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen avser en heltidsanställning och är tillsvidare. Kronofogden tillämpar provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Urvalstester kan komma att användas som ett led i rekryteringsprocessen.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seKronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-01-30ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Alm, enhetschef 010-573 15 04
Kajsa Gretland, hr-konsult 010-572 42 36
Per Swedberg, facklig kontaktperson Saco 010-577 59 17
Susanna Andersson, facklig kontaktperson ST 010-578 98 29
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Skomakargatan 1
80129 Gävle
KontorsadressSkomakargatan 1
Jobbnummer 4584010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.