Kronans Droghandel söker en Planner Recept
Kronans Droghandel / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronans Droghandel i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Kronans Droghandel har verkat inom läkemedelsbranschen i över hundra år, från början som apotek och sedan 1907 som läkemedelsdistributör. Nu är vi tillbaka där vi en gång började - bakom apoteksdisken. Kronans Droghandel är idag en nationell apotekskedja med ett inspirerande sortiment med målet att ge bästa service och energi till kunderna. Läs mer om oss på
www.kronansdroghandel.seNu söker Kronans Droghandel medarbetare som vill arbeta i en inspirerande och kreativ arbetsmiljö, som gillar att arbeta i team och som vill utvecklas och ha roligt på jobbet! Vi erbjuder en möjlighet att vara med och påverka framtidens apoteksmarknad, där vi sätter kunden i fokus och tillsammans bli Sveriges nya energikälla.Vi söker en analytisk och affärsdriven Planner till vårt affärsområde Recept. Vår organisation är relativt ny och på tillväxt vilket innebär att Du får en god möjlighet att påverka utvecklingen framåt tillsammans med din chef. I din roll som Planner kommer Du att rapportera direkt till Affärsområdeschefen Recept.
Som Planner inom Affärsområdet Recept kommer Du att arbeta med analys och styrning av inköp samt lagerförda artiklar i apotek.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för planering, prognosticering av både centrala inköp samt analys och uppföljning av lager i apotek. Som Planner utgör Du även en nyckelkontaktyta gentemot Kronans grossist- och distributörspartners och gentemot lagerspecialister i apotek.
För att lyckas i rollen bör Du ha en akademisk examen med inriktning mot logistik samt några års erfarenhet av arbete med logistik/varuförsörjning i affärssystem. Det är en klar fördel med arbetserfarenhet från detaljhandelsbransch eller apoteksbranschen.
Du har en ekonomisk affärsförståelse, analytisk förmåga samt inititiativkraft. Du har mycket goda kunskaper inom MS Office och framför allt MS Excel samt erfarenhet av arbete i affärssystem.
Som person är Du strukturerad, analytisk och har en bra förmåga att prioritera samt triggas av att bygga och utveckla nya verksamheter. Du har en god samarbetsförmåga, tycker om att ha en helhetssyn och kan identifiera och åtgärda problemområden när så krävs.
Sista dag att ansöka är 2012-11-30
Anställningsform: Tillsvidare, heltid 40 h/v
Tillträde: fr 2013-01-14
Vill du vara med?
Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Har du ytterligare frågor angående tjänsten kontakta Christian Vallentin affärsområdeschef recept 010 240 6126.
Säljsamtal undanbedes.
Kronans Droghandel är en arbetsgivare med både erfarenhet och ny energi!
På Kronans Droghandel är Du som medarbetare vår allra viktigaste förutsättning för att nå våra mål. Därför vill vi vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder förmånliga anställningsvillkor, ett gott ledarskap och goda möjligheter till kompetensutveckling. Men framförallt erbjuder vi en företagskultur där du som medarbetare får ta ansvar och egna initiativ och där vi tror att arbetsglädje ger mer energi till både medarbetare och kunder!
Publiceringsdatum2012-11-07Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKronans Droghandel
AdressKronans Droghandel
Lindhagensgatan 120
10425 Stockholm
Jobbnummer 1386077
Observera att sista ansökningsdag har passerat.