Krokoms kommun söker Lönehandläggare
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom - Ett jobb med plats för växtkraft
Vill du ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hos oss får du bidra till att alla våra fantastiska medarbetare i Krokoms kommun får rätt lön i rätt tid. Vi erbjuder dig viktiga och meningsfulla arbetsuppgifter, ett härligt gäng arbetskamrater och möjlighet att påverka vår utveckling av lönetjänsten.
Om du tycker att nära och pålitlig service är viktigt, har ögon för detaljer och prioriterar säkra leveranser så har vi jobbet för dig!
En dag på HR-avdelningen
Hos oss ges du möjlighet att arbeta med bredden inom lönehantering samtidigt som du också har möjlighet att fördjupa dig och ta större ansvar inom något område. Du blir en del av HR avdelningen som stödjer hela organisationen och dess medarbetare inom löne- och HR-frågor.
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du behöver kunna tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen.
Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till stor del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.
I arbetet ingår många kontakter med chefer och administratörer via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter ingår också.
Som lönehandläggare genomför vi även utbildningar i personalsystemet Heroma.
Utvecklas med glädje
Hos oss blir du en viktig del av vårt team, där vi med tydligt eget ansvar även bidrar till helheten för kommunens bästa. Vi strävar efter att hela tiden utveckla våra kompetenser och är generösa med att dela med oss av våra kunskaper till varandra. Det finns en god gemenskap där vi stöttar och hjälper varandra att lyckas.
Din kompetens
Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och noggrann. Service ligger naturligt för dig och du tycker om siffror och arbeta mot deadlines. Du har god datorvana och är bekväm med att jobba digitalt. Tycker du att det är spännande och intressant med nya digitala lösningar är det ett extra plus. Det är även en fördel om du har erfarenhet av Heroma samt arbete med de centrala kollektivavtal som gäller för kommuner.
Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, och med professionell integritet kunna arbeta såväl självständigt som i grupp.
Du har en utbildning som lönespecialist eller annan likvärdig utbildning inom personal- och löneområdet, alternativt flerårig erfarenhet av lönearbete.
Självklart ställer du upp på och vill vara en del av en kultur som speglar kommunens kärnvärden - välkomnande, modig, nära och pålitlig.
Hälsning från din blivande chef
Tillsammans med ett härligt gäng kollegor vill jag ge dig möjlighet att utvecklas i din roll som lönehandläggare, utifrån den erfarenhet och de kunskaper du har med dig. Det är viktigt för mig med förtroende och öppen dialog. Mitt mål som chef är ett synligt och nära ledarskap där jag vill vara ett bra stöd för dig och övriga inom avdelningen.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Publiceringsdatum2021-11-17Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressKrokoms kommun
Offerdalsvägen 8
83580 Krokom
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt HR-konsult
Sanna Staf
sanna.staf@krokom.se 0640 163 73 Jobbnummer 6143489
Observera att sista ansökningsdag har passerat.