Kristinebergsskolan söker kompetent och erfaren elevassistent/ba
Stockholms kommun / Barnskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla barnskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor och på våra fritidshem ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa pedagogerna.
Arbetsplatsbeskrivning
Kristinebergsskolan är en av Kungsholmens kommunala grundskolor med ca 700 elever i årskurs F-6. Skolan är vackert beläget vid Kristinebergs tunnelbanestation i området runt Kristinebergsslott från 1800-talet.
Vi har engagerad och ambitiös personal som utvecklar vår verksamhet med goda resultat.
I Kristinebergsskolans natursköna omgivning har vi tillgång till äppelparken och andra grönområden som används i den dagliga verksamheten och lockar till lek och rörelse.
Vi har lokaler som inbjuder till lustfyllt lärande och är anpassade både för fritids- och skolverksamheten. Vi har ett eget tillagningskök som serverar mycket god och varierad mat av ekologiska råvaror. Hoppas att du vill vara med oss att utveckla vår skola.
Varmt välkommen med din ansökan.
Länk: kristinebergsskolan.stockholm.se
Publiceringsdatum2021-08-02Dina arbetsuppgifterVi söker dig som har erfarenhet och kompetens av arbete med elever med funktionsvariaton. Som elevassistent ska du tillsammans med arbetslaget vara med att skapa en god och varierande lärmiljö där alla elever kan växa och utvecklas.
Du ska tillsammans med elevhälsans kompetenser och stöd skapa förutsättningar för lärande och motivation. Det innebär bland annat att du är lyhörd för elevens behov av utmaning och vila och att du lär dig att använda elevens styrkor och intressen i lärandesituationer.
Du ska kunna skapa goda, tillitsfulla relationer med elever som präglas av tydlighet och värme.
När din/dina elever inte är på plats stöttar du verksamheten där behov finns. På eftermiddagarna arbetar du på fritids.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har erfarenhet av och har arbetat med elever med kombinationsdiagnoser; så som NPF, autism och läs- och skrivsvårigheter
• har erfarenhet och ett genuint intresse för att arbeta med elever i behov av särskilt stöd
• är lugn, trygg och möter elever lågaffektivt. Du visar intresse och engagemang för elever som kan utmana
• är flexibel och tar egna initiativ för att skapa goda förutsättningar för lärande för eleven
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Du är strukturerad, driftig och klarar att arbeta självgående men trivs i nära samarbete med andra. När en situation behöver lösas gör du det på ett flexibelt, följsamt och konstruktivt sätt. Genom ditt goda omdöme, utåtriktade och sociala sätt har du lätt att skapa och upprätthålla goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. I samarbetet kan du dela med dig kunskap såväl som ta del av andras kunskap. Du ska vara positiv och kreativ för att bidra till elevers lärande.
Utbildning och kompetens inom NPF och/eller specialpedagogik är meriterande.
Med Stockholms Stad som arbetsgivare gör skickliga pedagoger skillnad på riktigt.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 210811 eller enligt överenskommelse Provanställning t.o.m.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/4491".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen
Jobbnummer 5882835
Observera att sista ansökningsdag har passerat.