Kriminalvårdsinspektör, Anstalten Umeå
Kriminalvården, Anstalten Umeå / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Anstalten Umeå i Umeå Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och fängelser verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Läs mer på vår hemsida
www.kriminalvarden.sePubliceringsdatum2012-08-06ArbetsuppgifterKriminalvården Region Nord, verksamhetsområde Umeå söker en kriminalvårdsinspektör till Anstalten Umeå. Verksamhetsområdet består i övrigt av den öppna anstalten Sörbyn, frivården Umeå och häktet Umeå. Verksamhetsområdet leds av kriminalvårdschefen tillsammans med ett antal kriminalvårdsinspektörer. Anstalten Umeå är en sluten anstalt med 43 platser och har cirka 30 medarbetare. Anstalten är belägen i utkanten av Umeå.
Som kriminalvårdsinspektör är du direkt underställd kriminalvårdschefen och Du har ett operativt ansvar för att leda, planera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål samt utgöra ett stöd för personalen i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personalbudget- och arbetsmiljöansvar. Personalansvaret omfattar cirka 30 medarbetare. Du ansvarar även för uppföljning och kvalitetsarbete. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Beredskapstjänstgöring ingår.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen med beteendevetenskaplig, samhällsvetenskaplig, juridisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av personalledning på en operativ nivå. Det är meriterande med en bred kriminalvårdserfarenhet, erfarenhet av säkerhetsarbete samt av behandlings- och utredningsarbete.
Personliga egenskaper som bedöms viktiga är samarbetsförmåga, engagemang, förändringsbenägenhet och handlingskraft. Du är kommunikativ och skapar ett bra arbetsklimat för dina medarbetare och har ett helhetsperspektiv på verksamheten. Det är också viktigt att Du kan entusiasmera Din personal och tillsammans med den driva verksamheten mot uppställdas mål. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten och ledaregenskaper.
Du delar kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar.
Körkort är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-27
Kriminalvården är övertygad om att en arbetsplats som präglas av ett öppet klimat där, olikheter respekteras, bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Kriminalvårdens arbetsmiljö och arbetstid är rökfri. Kriminalvården strävar mot en jämn könsfördelning och ökad etnisk mångfald.
Kriminalvården samarbetar med Rekryteringsmyndigheten vid rekrytering vilket innebär att du förutom sedvanlig anställningsintervju, kan du komma att få genomgå test och intervju hos Rekryteringsmyndigheten. Vissa befattningar inom Kriminalvården är säkerhetsklassificerade. Detta innebär att registerkontroll kan komma att föregå beslut om anställning.
OBS! Denna tjänst söker du genom
www.offentligajobb.se eller via länk i denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A285931
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Eriksson, 090-695 58 31
Facklig kontaktLars Löfstedt, 090-695 58 61
Jan Eric Sigalit, 090-695 58 76
Marcus Boman, 090-695 58 61
FöretagKriminalvården, Anstalten Umeå
AdressKriminalvården, Anstalten Umeå
Box 6093
90603 UMEÅ
Jobbnummer 1306776
Observera att sista ansökningsdag har passerat.