Kriminalvården söker Beställningshandläggare

Kriminalvårdens servicecenter / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvårdens servicecenter i Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.

Kriminalvården startade ett eget servicecenter (KSC) 1:a januari 2015 som en del av processen att modernisera myndigheten. KSC stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster, supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd. KSC fungerar som en väg in för frågor och har som mål att lösa alla frågor och problem på ett vänligt och professionellt sätt.

Denna tjänst som Beställningshandläggare är placerad på sektionen för Ekonomiadministration vid Kriminalvårdens servicecenter i nya fräscha lokaler fem minuter från resecentrum, Norra Promenaden 86, Norrköping.


Publiceringsdatum
2016-12-21

Arbetsuppgifter
Rollen som handläggare inom beställningsadministration inkluderar praktiskt stöd för medarbetare inom Kriminalvårdens kärnverksamhet för beställning av bland annat tjänstedräkt, namnbrickor och diverse olika varor. Medarbetare kontaktar KSC med vad de behöver beställa och handläggarens uppgift är att identifiera vilka produkter som ligger inom Kriminalvårdens avtal samt matcha dessa mot beställningskraven och därefter utföra beställningen. Arbetet kan även innefatta stöd till verksamheten i form av att svara på frågor kring beställningar och avrop samt att fånga upp synpunkter kring Kriminalvårdens leverantörer.

Kriminalvården använder idag ekonomisystemen Agresso och Raindance för beställningar, bokföring och uppföljning. Sektionen för ekonomiadministration arbetar även med leverantörsreskontra, kundreskontra, anläggningsredovisning, personreskontra, löpande bokföring, månadsbokslut samt delår- och årsbokslut. Vid arbetstoppar kan arbetet även komma att innefatta viss del av kontering och distribution av leverantörsfakturor samt andra uppgifter inom ekonomiadministrationen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som gymnasieekonom, en KY-utbildning inom ekonomiadministration eller en kombination av utbildning och erfarenheter som Kriminalvården bedömer relevanta. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av praktiskt arbete inom beställning, inköp och avtalshantering. Även erfarenhet av support och/eller servicearbete är meriterande.

Du ska ha en utpräglad samarbetsförmåga och servicekänsla samt god förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt inom givna tidsramar. Som person ska du vara noggrann, strukturerad och ha god samarbetsförmåga. Vidare ska du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt kunna arbeta både självständigt och i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar och du förväntas med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta.

ÖVRIGT
Registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Ansökan lämnas endast via länk i denna annons eller www.offentligajobb.se. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Supporttelefon för sökande: 0771-101029

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-11
Ange följande referens när du ansöker: A639638
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Rydberg 0761-314 854

Företag
Kriminalvårdens servicecenter

Adress
Kriminalvårdens servicecenter
Slottsgatan 78
60180 Norrköping

Kontorsadress
Norra promenaden 86 60180 Norrköping

Jobbnummer
3227932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvårdens servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvårdens servicecenter: