Kredithandläggare till Lindorff

Help At Work Sweden AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och har 2 200 anställda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Holland, Tyskland och Ryssland. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda. www.lindorff.se
Just nu söker vi handläggare till Internationella avdelningen i Stockholm. Teamet ansvarar för hanteringen av internationella fordringar.
I ditt jobb ingår att handlägga ärenden i Sverige för utländska uppdragsgivare och ärenden i utlandet för svenska uppdragsgivare.
I din roll ingår att handlägga ärendet från början till slut vilket innebär registrering av ärenden, forskning av adresser, rådgivning till uppdragsgivare om lämplig åtgärd, kontakt med gäldenärer och uppdragsgivare såväl i Sverige som andra länder, kontakt med våra agenter utomlands, myndigheter, upprätta ansökningar om exekvatur för verkställighet av utländska domar i Sverige m.m. Du kommer ingå i en grupp av totalt sju personer på International collection i Stockholm.
Du har erfarenhet av kontorsarbete och har lätt för att lära dig olika datorprogram. Att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift är en självklarhet. Vi ser även gärna att du kan förstå talad och skriven norska och danska. Har du arbetat med inkasso eller kravhantering tidigare är det mycket meriterande.
Som person är du positiv, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du måste klara av att jobba självständigt och driva dina egna ärenden och vi kräver att du är ansvarstagande och engagerad.
Du kommer att få chansen att arbeta i en utvecklande och omväxlande miljö i en organisation som satsar på sina anställda. De erbjuder en arbetsplats med mångfald och möjligheter, både yrkesmässigt och geografiskt.
Du kommer att vara anställd hos oss på Help at Work och uthyrd som konsult till Lindorff. Uppdraget löper tillsvidare och det finns mycket goda möjligheter att bli rekryterad över till kund. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Sök redan via vår hemsida www.helpatwork.se vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Peder Kargl 0736330173 eller peder.kargl@helpatwork.se

Publiceringsdatum
2011-03-29

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: peder.kargl@helpatwork.se

Företag
HELP AT WORK SWEDEN AB

Adress
HELP AT WORK SWEDEN AB
Kungsgatan 37, 4tr
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37, 4tr
Stockholm

Jobbnummer
889149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: