Kredithandläggare/Ekonomiassistent till ledande bolag inom logistik
Bravura Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2025-03-25
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av kundreskontra, kravhantering eller liknande? Är du också serviceinriktad och lösningsorienterad? Här är en roll för dig som vill ta stort eget ansvar och driva förbättringar i en internationell miljö i framkant!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Publiceringsdatum2025-03-25Om företagetFöretaget är marknadsledande inom logistikbranschen och har sin verksamhet i Solna. Vid intervju får du veta mer om denna spännande arbetsplats.
Arbetsuppgifter
I denna roll arbetar du i en bred och varierande roll med fokus på kundreskontra och kreditbedömning. Du ansvarar för att hantera kreditrisker, indrivning av förfallna fordringar och att säkerställa en effektiv hantering av företagets kreditexponering. Rollen innebär både operativa och analytiska arbetsuppgifter samt ett kontinuerligt förbättringsarbete för att optimera processer inom området.
Urval av arbetsuppgifter:
Betalningsallokering, avstämning och utredning av kundbetalningar
Hantering av kunder med "Self Billing"
Indrivning av förfallna skulder och hantering av inkassoärenden
Kreditbedömningar och analys av kreditrisker
Påminnelsehantering och uppföljning av kundfordringar
Rapportering och hantering av legala ärenden kopplade till kundreskontra
Utreda oplacerade betalningar och genomföra reskontraavstämningar
Aktivt arbeta med att förbättra och effektivisera processer inom avdelningen
Du kommer att ha kontakt med både interna och externa parter för att säkerställa en smidig och affärsmässig hantering av kundreskontra och kreditfrågor.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Minst gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi * Arbetslivserfarenhet i en liknande roll, meriterande om det är inom kundreskontra och kravhantering. * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * God dator-och systemvana, i bland annat Excel Som person bidrar du med din positiva energi och du ser värdet i att bygga relationer både internt och externt. Du har en förmåga att snabbt förstå uppkomna problem och med ditt engagemang och driv tar du dig an dina arbetsuppgifter. Vi söker dig brinner för kundservice och också som är noggrann, analytisk och strukturerad som person. Du är en lagspelare i grunden som drivs av att samarbeta med likasinnade kollegor. Du är flexibel i ditt arbetssätt och räds inte av att arbeta i ett företag som ständigt förändras och utvecklas.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till
info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se Jobbnummer 9243223