Kredithandläggare/ekonomiassistent till företag i byggvarubransc

Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-06-07

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kredithandläggare kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen och en grupp kredithandläggare som består av tre personer. Tillsammans är ni företagets kontaktpersoner för både kunder och säljare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Tillhandahålla service för externa och interna kunder via telefon och mejl
Kreditbedöma nya kontoansökningar och registrering av dessa
Underhålla och vårda kundregistret
Bokföra betalningar och avstämningar
Genomföra betalningspåminnelser och administrera inkassouppdrag

I tjänsten ingår även att arbeta med löpande bokföring och vara delaktig i boksluten.

Omfattning: Heltid, vardagar 7.00 - 17.00.
Start: omgående t.o.m. augusti.

Denna tjänst ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställda av Magna, men arbeta hos vår kund. För rätt person kan det dock finnas möjligheter till fortsatt anställning hos vår kund efter sommaren.

Kundföretaget

Vår kund är ett av de största byggvaruhusen i Sverige som riktar sig till såväl gör-det-självare som professionella hantverkare. I deras butiker finner man allt från borrmaskiner till växter och dessutom både VVS och färg under samma tak.

Profil
Vi söker dig som tidigare arbetat med kundreskontran och administration. Du som söker trivs i att arbeta i en föränderlig och internationell miljö. Du har goda kunskaper i svenska och engelska (skriftligt och muntligt). Har du tidigare arbetat i SAP är det meriterande.
Vi tror att du är en utpräglad serviceperson som tycker om att arbeta i grupp och besitter en stor socialkompetens. Då kontoret öppnar kl.07.00 är det viktigt att du som söker kan arbeta från den tiden vissa veckor i månaden.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Louisa Björklund på tel. 08-501 685 09 alternativt louisa.bjorklund@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-02
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6830
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louisa Björklund louisa.bjorklund@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2889756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: