Kredithandläggare / Credit Controller till internationell koncer

Avanzera Bemanning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:

Vår kund är en koncern med 45 000 anställda och finns representerade i 40 länder. Man söker nu en kredithandläggare / Credit Controller ett av bolagen inom koncernen. Tjänsten som är belägen i Liljeholmen är på heltid och önskas tillsättas i mitten av augusti. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag med goda möjligheter till anställning hos kund.

Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.

Publiceringsdatum
2016-07-05

Dina arbetsuppgifter
Som kredithandläggare / Credit Controller kommer du att arbeta nära kreditansvarig. Du kommer främst att sköta kreditbedömningar och kravhantering med löpande uppföljning mot kund.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Kreditbedömningar.
• Kravhantering och framtagande av underlag för beslut om inkasso
• Bevaka kundfordringar och att beviljad kreditlimit ej överskrids
• Löpande uppföljning av kunders ekonomiska status och utfärda eventuella kreditstopp
• Följa upp reklamationer i Bistro
• Dröjsmålsräntor, kontroll innan utskick
• Framtagande av underlag för ekonomiska beslut i kreditärenden
• Bevakning och hantering av larmlistor
• Uppföljning mot kund

Befogenheter:
• Beslut om kreditstopp
• Ta beslut till följd av avvikelser och initiera åtgärder som förhindrar dess upprepning
• Utbetalning kreditfakturor/överskott
• Besluta om limit upp till det belopp som beskrivs i gällande kreditpolicy
• Besluta om kunders kredittid

Bakgrund
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande arbete. Har du även kunskap inom allmän redovisning så är detta ett plus. Du har goda kunskaper i SAP.

För att trivas i denna roll så ska du ha Intresse för siffror och ekonomi samt vara lösningsorienterad.
Då det är en självständig roll så är det viktigt att du är ansvarstagande och självgående, orädd att hålla löpande uppföljning med kund. Samtidigt som att du arbetar självständigt så är vår laganda viktig för oss och vi hoppas att du trivs att samarbeta och stötta kollegor.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske i mitten av augusti så kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 760
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Ahlander 08-545 28 316

Företag
Avanzera Bemanning

Adress
Avanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2940624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: