Kreativ och operativ personal- och verksamhetschef
Blatteförmedlningen AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Blatteförmedlningen AB i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Jobbfabriken söker en kreativ och operativ personal- och verksamhetschef
Jobbfabriken är sedan juni 2009 anordnare på uppdrag av arbetsförmedlingen. Vår uppgift är att återerövra långtidsarbetslösas anställningsbarhet. Vi erbjuder deltagare hos oss nya verktyg till att ta sig tillbaka till den reguljära arbetsmarknaden.
Jobbfabriken är ett varumärke inom Blatteförmedlingen AB som sedan 2006 arbetat med rekrytering, bemanning och förändringsarbete. Blatteförmedlingen har AA rating och är anslutna till Almega och Svenskt näringsliv.
Vi söker nu en personal- och verksamhetschef under en tidsbegränsad period om minst ett år. Personal- och verksamhetschef har ansvar för Jobbfabrikens 5 kontor runt om i landet men är även operativ kontorschef för Stockholmskontoret som även är huvudkontor.
Personal- och verksamhetschefens ansvarsområden
• Stödja kontorschefer i deras operativa arbete gällande lokala samarbeten, lokal marknadsföring av vår verksamhet, projektplanering och personalfrågor.
• Operativ kontorschef för stockholmskontoret
• Övergripande personalansvar gällande löner, pensioner, rekryteringar, anställningsavtal, personalutbildningar, relationer, förhandlingar med arbetstagarorganisation, interna arbetsrättsfrågor och personalpolicys.
• Övergripande arbetsmiljöansvar
• Övergripande ansvar för rutiner, regelverk och relationer med arbetsförmedlingen
• Budgetansvar
• Planera och leda Jobbfabrikens ledningsgrupp
• Tjänsten kräver att du reser i arbetet
• Rapporterar till VD
Det team som du leder består av 5 kontorschefer samt 34 handledare där du operativt arbetar med kontorscheferna runt om i landet och 4 handledare på Stockholmskontoret. Du gör även uppföljning med övrig personal minst 2 gånger om året. Vid din sida har du Frida som är administrativ chef. Hon ansvarar för all löpande administration utöver personaladministrationen. Du samarbetar också med vår externa ekonomiavdelning. Uppdelat på 5 kontor finns 600 deltagare. Att stödja deltagarna med nya verktyg till att ta sig tillbaka till arbetsmarknaden är företagets gemensamt viktigaste uppgift.
Publiceringsdatum2012-05-22BakgrundVi tror att du är personalvetare eller liknande med erfarenhet av ledarskap och helhetsansvar. Kanske har du arbetat som managementkonsult. Du har arbetat med personalansvar och med att leda projekt. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta mot myndigheter såsom arbetsförmedlingen, försäkringskassan och stadsdelsförvaltningen. Vi ser det också att det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utsatta målgrupper.
Vi tror att du är
• En inspirerande person med förmågan att komma med nya lösningar samt leda och samordna
• En organiserad och nogrann person som håller ordning på den administration som arbetsförmedlingen och verksamheten kräver.
• En lugn och strategisk person med uppvisningsbara erfarenheter.
Skicka din ansökan
Klicka på "Ansök" för att söka denna tjänst eller gå in på länken nedan. Rekryteringsansvarig för denna tjänst är nuvarande Personal- och Verksamhetschef Sunbeam Lilja. Vi tar emot ansökningar löpande.
http://blatteformedlingen.se/sok-jobb?aguid=55567A67B7FC4D928ED003C4AD84B7C1Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-01
Ange följande referens när du ansöker: 16863
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSunbeam Lilja
FöretagBlatteförmedlningen AB
AdressBlatteförmedlningen AB
Gävlegatan 16
11330 Stockholm
Jobbnummer 1250897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.