Kreativ och analytisk projektledare

Framtiden AB / Logistikjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Kreativ och analytisk projektledare med kännedom om logistik.

Nu söker Framtiden dig som vill delta i ett intressant projekt hos vår kund.

Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagsidé är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv.

Publiceringsdatum
2008-02-20

Företaget
Vår kund erbjuder ett stort urval av kemiska och mikrobiologiska analyser, kontroll och rådgivning riktat mot livsmedelsindustrin. I Jönköping görs tester på bl. a mjölk från Sveriges alla bönder vilket även kräver ett avancerat och välorganiserat logistiksystem.

Arbetsuppgifter och omfattning:
Som projektledare kommer du att vara ansvarig för att leda ett projekt för att utveckla ett optimalt logistikcentrum här i Jönköping.
Företaget kör ca 1000 mil/ dag i Sverige och omfattar 10-15 olika aktörer. Logistik transporten omfattar paketbilar som fraktar livsmedel-, agro-, mjölk- och miljöprover mm. mm.

Arbetsuppgifterna består av att hitta effektiva och optimala lösningar, exempelvis:
• I form av rutiner och arbetssätt.
• Verktyg/ IT stöd som t ex planeringssystem, ruttprogram, koppling till ex. RFID system.
• Ta hänsyn till miljö aspekter och utveckla dessa.
• Upprätthålla de kvalitetskrav som finns i dag kring transporttider, temperaturer mm.
• Öka servicegraden för kunderna.

Projektgruppen kommer att bestå av både interna och externa resurser. Information och underlag för projektet kommer kunden att tillhandahålla. Viktigt att allt dokumenteras för att sedan utvärderas av kunden för att därefter genomföras inom en 6 månadersperiod.

Målet:
Kunden vill ha EN optimal lösning på ett logistikcentrum här i Jönköping.

Det kan finnas goda möjligheter till fortsättning inom företaget om det är rätt person.

Skallkrav:
Högskoleutbildning inom Logistik inriktning transport eller likvärdig.
Vara kreativ och driven, kunna ta fram effektiva lösningar och vara en god planerare.
Ha en god kunskapsnätverk inom logistik.

Meriterande krav:
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Övriga krav:
Språk, svenska och engelska.
Goda kunskaper i Office programpaket.

Dina personliga egenskaper
För att hitta den mest effektiva/optimala lösningen krävs det att du är kreativ, en god planerare och ledare, driven, målinriktad, analytisk, lyhörd, teamplayer och flexibel.

Övrigt: Resor kan förekommer i mindre omfattning.

Arbetstider och anställningsform: heltid/deltid 6-8 veckor

Lön: fast timlön

Kommun: Jönköpings kommun

Tillträde: Mars

Ansökan senast: Omgående

Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
För att söka denna tjänst gå in på vår hemsida www.framab.se och registrera dig.
För att komma direkt till uppdraget: http://www.framab.se/showProject.asp?intProjectId=1406
Genom att registrera dig så kommer du kontinuerligt att få spännande jobberbjudanden via e-post.

Kontaktperson: Helena Walkendorff, personalansvarig. Tel. 036 - 33 20 330

Anställningstyp/arbetstider
6-8 veckor

Ersättning
fast

Företag
Framtiden AB
Borgmästargränd 1 B
55320 Jönköping
Telefonnummer: 036- 33 20 330
E-postadress: jonkoping@framab.se
Mer information på http://www.framab.se

Jobbnummer
136603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: