Kreativ kommunikatör till samhällsviktig funktion

Perido AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Örebro, Arboga, Köping, Nacka, Katrineholm eller i hela Sverige

Perido söker nu en kommunikatör till en av våra kunder, en statlig verksamhet som arbetar för att tillfredsställa behovet av tillgängliga, säkra och hållbara färdmöjligheter i samhället. Denna tjänst är placerad på myndighetens kontor i Örebro.

I rollen kommer du att arbeta både administrativt och kommunikativt genom att forma material och förmedla information genom olika kanaler. Du arbetar i nära samarbete med dina kollegor för att hitta nya kreativa sätt att nå ut till kundens olika målgrupper. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram material, uppdatera intranätet, ansvara för att förbättra spridningen på information, ta fram kommunikationsplaner, sköta budskapshantering samt göra informationskampanjer. Utöver detta kommer du även att ha en administrativ funktion under IT-avdelningens ledningsmöten samt stötta vid fakturahantering.

Du som söker tjänsten har flera års erfarenhet inom kommunikation och är nu nyfiken på att ta dig an en ny tjänst. För att passa i rollen är du självständig, driven och har en kreativ sida som du använder i skapandet av textmaterial. Du ser utmaningen i arbetet som en möjlighet till förbättring och utveckling och du tycker att offentlig sektor är ett intressant arbetsområde.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-12-01

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, administration eller motsvarande
• Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete med informationsspridning
• Goda kunskaper i MS-office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Arbetslivserfarenhet inom offentlig sektor
• Erfarenhet och kunskap i Sharepoint

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 8 månader. Tillträde 2016-12-20.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14611LF i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

14611LF

Har du flera års erfarenhet av informationsspridning och textutformning som kommunikatör eller administratör och är nyfiken på att ta dig an en ny utmaning? Är du strukturerad, har ett öga för detaljer och ett brinnande intresse för nytänkande kommunikationsstrategier? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sökord: Kommunikatör, kommunikation, administration, administratör, informationsspridning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 14611LF

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3190489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: