Kravledare/ Kravspecialist till Samhällsnyttan
Sogeti Sverige AB / Datajobb / Solna
2023-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kravledare/ Kravspecialist till Samhällsnyttan" (publicerad 2024-01-25) ⬅️
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sogeti Sverige AB i Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Nyköping eller i
hela Sverige Vi söker dig som vill bli en del av Sogeti Stockholm och hjälpa våra kunder inom samhällsnyttan att bidra till framtidens samhälle! Vill du jobba i en varierande miljö med stort eget ansvar? Då är det dig vi söker!
Som konsult och kravanalytiker arbetar du tillsammans med verksamheten hos din uppdragsgivare. Du hjälper dem i arbetet med att fånga upp, analysera och dokumentera krav och behov med fokus på IT-stöd. Du blir en viktigt del i kommunikationen mellan verksamheten och leverantören av IT-stödet.
Vi har flertalet kunder inom offentlig sektor som har stor efterfrågan inom kompetensområdet Kravledare/ Kravspecialist. Tillsammans med våra kunder och Sogeti får du möjligheten genom dina erfarenheter och förmåga bidra till att skapa och bygga morgondagens samhälle. Hos oss finns alla möjligheter att bygga din karriär som du vill och utvecklas åt det håll du önskar.
Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta med krav i roller som Kravanalytiker, Kravledare eller motsvarande. Som person har du ett engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Hinder ser du som möjligheter, du trivs i en föränderlig miljö och har lätta för att sätta dig in i nya utmaningar.
Vi söker dig som värdesätter din egen utveckling högt och trivs i rollen som konsult.
Vi ser gärna att du har:
- Kommit en bit in i din karriär inom Krav-området
- Erfarenhet samt certiferad inom agila arbetsmetodiker såsom exempelvis Scrum, SAFe
- Kunskaper inom kravområdet avseende metoder, processer, modeller dokumentation och spårbarhet
- Erfarenhet av att driva workshops och agera moderator vid kravinsamling
- God vana att dokumentera funktionella krav från ett verksamhetsperspektiv samt presentera och diskutera olika lösningsförslag
- God förmåga i svenska och engelska i tal och skrift
Vad erbjuder vi på Sogeti Stockholm?
Vi erbjuder utöver härliga kollegor och en rolig samt utvecklande arbetsplats ett kompetensnätverk där din utveckling är prioriterad. Även om samarbete är kärnan i vårt sätt att arbeta ser vi även till individuella behov med ett flexibelt förmånspaket som du kan skräddarsy för att passa just dig. Sogeti som arbetsplats präglas av familjär känsla och positivt attityd och en prestigelös miljö. Vi värdesätter samarbete och kul på jobbet! Vår entreprenörsanda gör oss snabbrörliga och adaptiva för svängningarna i branschen utan att förlora fokus på individen och lagandan.
We want you! Vi ser fram emot din ansökan!
Sogeti, en del av Capgemini-koncernen, har verksamhet på över 100 orter runt om i världen. I Sverige finns 21 kontor med totalt 1200 medarbetare. Sogeti arbetar nära kunder och partners för att dra full nytta av möjligheterna med teknologi och kombinerar agilitet och implementeringshastighet för att skräddarsy innovativa, framtidssäkrade lösningar inom Quality Engineering & Testing, Cloud och Cybersecurity, förstärkta av AI och automation. Med sin pragmatiska "value in the making"-ansats och sin passion för teknologi hjälper Sogeti organisationer att digitalisera - snabbt.
Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sogeti Sverige AB (org.nr 556631-4687),
http://www.sogeti.se/ Arbetsplats Sogeti
Jobbnummer 7598840
Observera att sista ansökningsdag har passerat.