Kravledare/Analytiker med erfarenhet av applikationsutveckling,

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: ca. 14 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Uppdragsstart: Enl. ök.
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att stödja olika initiativ, roller och projekt med kravhantering inom området balansering och elmarknad. Det innebär flera kontaktytor internt och externt för att samla in behov, agera kravställare och teknisk rådgivare för IT-lösningar inom området. Exempel är att stödja verksamhetsarkitekter med mer detaljerad kravhantering, eller gå in för att stödja verksamheten i större komplexa projekt med stora inslag av nya IT-lösningar. Ett specifikt område är att ansvara för kundens interna IT-system för strukturdata genom välfungerande kommunikation samt koordinering av systemförändringar.

Publiceringsdatum
2022-06-21

Dina arbetsuppgifter
• Stödja verksamheten med behovsinsamling och kravarbete inom större projekt.
• Ta vid och detaljera högnivå krav från verksamhetsarkitekter inför implementering.
• Koordinera utvecklingsbehov mellan olika produkter inom området, fånga utvecklingsbehov, formulera och driva krav på IT-lösningar samt utöva förändringsledning vid implementation.
• Planering, genomförande och delta i tester
• Vara verksamhetens representant inom strukturdata och ansvara för att strukturdatasystemet anpassas efter verksamhetens behov och stödja verksamheten med hur systemet fungerar i moment som de själva inte utför dagligen.
• Koordinera systemförändringar ur ett tekniskt perspektiv
• Bidra till uppföljningar och felrapporteringar
• Processkartläggning
• Behovsanalys och kravformulering
• Granskning av lösningsförslag
• Planering av införande i verksamheten, inkl. förändringsledning och utbildning
• Granskning eller utarbetande av dokumentation
• Agera i verksamhetsspecialistrollen enligt förvaltningsmodellen PM3

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Teknisk/IT utbildning på högskole-/universitetsnivå, exempelvis Civilingenjör inom Energi/Data/Maskin alternativt erfarenhet/utbildning vi bedömer relevant
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av kravhantering eller uppdragsledning i komplexa verksamhetsprojekt med betydande inslag av IT och applikationsutveckling.
• Dokumenterad förmåga att ta sig an komplicerade sammanhang / uppgifter
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Minst 2 års kunskap och arbetslivserfarenhet från energimarknader.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från förändringsprojekt med stor IT-systempåverkan på större företag.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från strukturdatasystem.

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt.
• Har förmåga att snabbt ta till sig verksamhetsprocesser och behov och omsätta dessa i konkreta krav och testfall utifrån verksamhetsbehov
• Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
• Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
• Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten
• God samarbetsförmåga

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 14 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
6763506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: