Kravhandläggare till vår verksamhet i Varberg

Intrum Justitia Sverige AB Operations / Redovisningsekonomjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB Operations i Varberg, Göteborg eller i hela Sverige

Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.

Mer information finns på www.intrum.se

Nu söker vi kravhandläggare till vår verksamhet i Varberg, Nice Invest Nordic AB. Nice Invest är ett finans- och inkassobolag vars affärsidé är att förvärva förfallna konsumentkrediter och därefter förvalta dessa i egen regi. Bolaget sysselsätter idag åtta personer och är under tillväxt. Sedan januari 2011 ingår bolaget i Intrum Justitia-koncernen.

Som kravhandläggare arbetar du med inkommande och utgående telefonsamtal där du träffar betalningsuppgörelser med personer som har ärenden hos oss. Situationsanpassade förhandlingar, uppgörelser och avbetalningsplaner används för att vi ska kunna hantera ärendet på bästa sätt. Du samverkar också med Kronofogdemyndigheten i pågående ärenden. Vi ger dig möjlighet att kombinera arbete i team med eget ansvar, samtidigt som du utvecklar goda kunskaper i kredithantering.

Publiceringsdatum
2012-02-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Vana att arbeta proaktivt med kundkontakt genom brev och telefon
• Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
• Väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God datavana, särskilt gällande Officepaketet

Tidigare erfarenhet från inkassobranschen och affärssystemet Nova är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du är en glad och positiv person med en öppen människosyn. Det är även viktigt att du är en kommunikativ person som uppskattar att ha telefonen som arbetsredskap. Vidare trivs du med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi förutsätter att du har vana att driva ditt eget arbete framåt för att nå de uppsatta mål som finns på dig och verksamheten. Slutligen ser vi gärna att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag.

Intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan"

Arbetstider och omfattning
Heltid/tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Johansson, 0340-69 81 10

Företag
Intrum Justitia Sverige AB Operations

Adress
Intrum Justitia Sverige AB Operations
Marcusplatsen 1A, Nacka
10524 Stockholm

Jobbnummer
1165984

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Justitia Sverige AB Operations

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Justitia Sverige AB Operations: