Kravhandläggare
Bluestep Finans AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2014-04-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kravhandläggare" (publicerad 2016-02-10) ⬅️
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bluestep Finans AB i Stockholm,
Helsingborg eller i
hela Sverige BlueStep Finans AB är ett svenskt kreditmarknadsbolag med tillstånd att bedriva finansieringsrörelse. Tillstånds- och tillsynsmyndighet är Finansinspektionen. BlueStep erbjuder både in- och utlåning till allmänheten. Vi har varit verksamma sedan 2005 och är Sveriges största specialistlångivare. Vår målsättning är att vara det bästa alternativet om du har svårt att få bolån eller om du vill spara med en konkurrenskraftig inlåningsränta. BlueStep har ett kontor i Stockholm och en filial i Oslo.
Är du ambitiös, initiativtagande och effektiv? Drivs du av att proaktivt finna lösningar och hjälpa kunder vilka hamnat efter med betalningar?
BlueStep Finans AB söker flexibla medarbetare som vill arbeta extra inom bolagets kravavdelning, du ska kunna arbeta både dagtid, kvällar och helger.
Du kommer att ingå i företagets First Line Collection grupp som i dag består av 10 personer.
Publiceringsdatum2014-04-02Dina arbetsuppgifter• Att via telefon hjälpa våra befintliga kunder med olika frågeställningar avseende deras betalningar.
• Att via telefon hantera kontakten med bolagets kunder, du kommer att ringa upp kunder inför utbetalning av lån samt kontakta kunder inför betalning av deras lån.
• Att via telefon kontakta de kunder som halkat efter med sina betalningar med syftet att lösa kundens situation samt säkerställa att överenskommelserna följs.
• Hantera skriftlig korrespondens via fax och mail från externa och interna kunder samt tredje part i enlighet med våra regler och värderingar.
• Förhandla fram bäst lämpad avbetalningsplan både för kunden och BlueStep vid förfallen fordran i enlighet med Collections policy
• Kontakt med externa instanser såsom bostadsrättsföreningar och kronofogden
• Hantering av administrativa arbetsuppgifter inom kravverksamheten.
Vem vi söker
Lämplig bakgrund är erfarenhet från administration, kravverksamhet eller kundcenter. Vi ser att du är en serviceinriktad stresstålig person som tycker om kundkontakt och drivs av att ha en god kundkontakt. Vidare bör du ha en säljande personlighet men med fast hand för att proaktivt finna lösningar på kundens situation. Då tjänsten till stor del innebär tät kontakt och samarbete med kollegor bör du vara samarbetsvillig och en teamplayer. Vi ser att du är lösningsorienterad och kreativ i ditt sätt att tänka.
För en ambitiös person tror vi oss kunna erbjuda värdefull arbetslivserfarenhet och utveckling i en spännande bransch.
Anställningstyp/arbetstider• 1 st på heltid visstidsanställning 12 månader. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning.
• 2 st under dag, kväll och helg på deltid eller vid arbetstopper
• 1 st främst under kväll och helg men även en del dagtid på deltid eller vid arbetstoppar
ErsättningTimlön
Kontaktperson för detta jobbMaria Oskarsson
E-postadress:
maria.oskarsson@bluestep.seSå ansöker duVid ansökan, bifoga både personligt brev och CV. Ansökan kan skickas till e-postadress:
maria.oskarsson@bluestep.se .
Märk din ansökan med: "Ref First Line Collection"
Sista ansökningsdag är 30/4 - anställning görs löpande.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
ErsättningFast lön
Timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
maria.oskarsson@bluestep.seFöretagBLUESTEP FINANS AB
AdressBLUESTEP FINANS AB
BOX 23138
10435 STOCKHOLM
KontorsadressSVEAVÄGEN 163
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50100400
Jobbnummer 1828079
Observera att sista ansökningsdag har passerat.