Kravhandläggare

Bluestep Finans AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2013-12-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kravhandläggare" (publicerad 2016-02-10) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bluestep Finans AB i Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

Är du ambitiös, initiativtagande och effektiv? Drivs du av att proaktivt finna lösningar och hjälpa kunder vilka hamnat efter med betalningar?

BlueStep Finans AB (BFAB) är en del av BlueStep-gruppen, vilken består av finansiella bolag specialiserade på in- och utlåning till allmänheten. BFAB är den största utlånaren av nischade bostadslån i Sverige och ett av de största och snabbast växande kreditmarknadsbolagen i Sverige. Under 2010 påbörjades en internationell expansion med den norska marknaden som första mål. BlueStepkoncernen finansieras med en kombination av lån, internationell bankfinansiering samt inlåning från allmänheten. BFAB står under tillsyn av Finansinspektionen

BlueStep Finans AB söker nu 3 drivna medarbetare som vill arbeta extra inom bolagets kravavdelning, varav 1 ny medarbetare på heltid.

Du kommer att ingå i företagets First Line Collection grupp som i dag består av 12 personer.

Publiceringsdatum
2013-12-17

Dina arbetsuppgifter
• Att via telefon hjälpa våra befintliga kunder med olika frågeställningar avseende deras betalningar.
• Att via telefon hantera kontakten med bolagets kunder, du kommer att ringa upp kunder inför utbetalning av lån samt kontakta kunder inför betalning av deras lån.
• Att via telefon kontakta de kunder som halkat efter med sina betalningar med syftet att lösa kundens situation samt säkerställa att överenskommelserna följs.
• Hantera skriftlig korrespondens via fax och mail från externa och interna kunder samt tredje part i enlighet med våra regler och värderingar.
• Förhandla fram bäst lämpad avbetalningsplan både för kunden och BlueStep vid förfallen fordran i enlighet med Collections policy
• Kontakt med externa instanser såsom bostadsrättsföreningar och kronofogden
• Hantering av administrativa arbetsuppgifter inom kravverksamheten.

För heltidstjänsten ingår även ett visst ansvar över den dagliga verksamheten såsom arbetsplanering, coaching och rapportering till TL.

Vem vi söker
Lämplig bakgrund är erfarenhet från administration, kravverksamhet eller kundcenter. Gärna ekonomstudent eller motsvarande.

Vi söker främst personal som vill utvecklas inom avdelningen. Vi ser att du är en serviceinriktad stresstålig person som tycker om kundkontakt och drivs av att ha en god kundkontakt. Vidare bör du ha en säljande personlighet men med fast hand för att proaktivt finna lösningar på kundens situation. Då tjänsten till stor del innebär tät kontakt och samarbete med kollegor bör du vara samarbetsvillig och en teamplayer. Vi ser att du är lösningsorienterad och kreativ i ditt sätt att tänka.

För en ambitiös person tror vi oss kunna erbjuda värdefull arbetslivserfarenhet och utveckling i en spännande bransch.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten avser timanställning under dag, kväll och helg på deltid eller vid arbetstoppar.
För rätt person kan tjänsten komma att övergå i fast tjänst.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Maria Oskarsson via mail maria.oskarsson@bluestep.se .

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön
Timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: maria.oskarsson@bluestep.se

Företag
BLUESTEP FINANS AB

Adress
BLUESTEP FINANS AB
BOX 23138
10435 STOCKHOLM

Kontorsadress
SVEAVÄGEN 163
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-50100400

Jobbnummer
1731927

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bluestep Finans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bluestep Finans AB: