Kravfångare/Systemförvaltare

Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen / Datajobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen i Sundsvall

Bolagsverket skapar goda förutsättningar för näringslivet och vill ge företagsamma människor möjlighet att förverkliga sina drömmar. Det ska gå snabbt, bli rätt och vara enkelt att starta och driva företag. Vi möter utvecklingen i samhället med moderna tjänster och vill kännetecknas av kompetens, engagemang och kundnytta.

Bolagsverket erbjuder en arbetsplats med modern teknik, goda utvecklingsmöjligheter och stimulerande arbetsuppgifter, vi finns i Sundsvall och är cirka 550 anställda.
Vill du vara med och skapa förutsättningarna för ett enkelt företagande? Jobba hos oss!

Publiceringsdatum
2016-04-05

Arbetsuppgifter
Vi på Bolagsverket arbetar med nyutveckling och förvaltning i agila leveransteam. Vi är nu i startgroparna till att skapa ett nytt handläggningsstöd med hjälp av process- och tjänsteorienterade lösningar, på en ny teknisk plattform.

Som kravfångare/systemförvaltare fungerar du som teamets specialist inom kravfångst, kravanalys och kravhantering. Arbetet kräver att du har en förmåga att förstå verksamhetsbehov och omsätta dessa till systemkrav. Krav fångas och dokumenteras på det sätt som passar bäst för situationen, t ex i form av användarberättelser, användningsfall eller processmodeller. Du kommer även, i samarbete med våra användbarhetsanalytiker, skapa skisser och specifikationer för användargränssnitt.

Arbetet sker tillsammans med övriga deltagare i teamet och i nära samarbete med produktägare, verksamhetsspecialister, användbarhetsanalytiker och it-arkitekter. Eftersom du arbetar i ett team finns det även möjlighet till att bredda din kompetens inom både utveckling och test.

Vi jobbar för ständig förbättring och är intresserade av nya infallsvinklar inom krav- och systemutvecklingsområdet, både avseende metoder och verktyg. Vi vill att du är med och bidrar!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet/utbildning inom systemutveckling som vi bedömer som likvärdig.
Vi vill att du har flera års praktisk erfarenhet av kravarbete vid systemutveckling inom både nyutveckling och förvaltning och en vana vid att leda workshops.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, har en stark vilja att lära nytt samt är drivande i ditt arbete.
Du är ansvarstagande, logisk/analytisk samt har ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt. Du har god förmåga att kommunicera på ett tydligt och smidigt sätt på svenska i såväl tal som i skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av processmodellering enligt BPMN standarden, IBM BPM produktsvit samt test och kvalitetssäkring.

ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 25/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Söderholm, Sektionschef System 2

Facklig kontakt
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST 0771-670 670

Företag
Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen

Adress
Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen
Stuvarvägen 21
85181 Sundsvall

Kontorsadress
Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall

Jobbnummer
2763918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen: