Kravanalytiker till ett projekt, Sundsvall
Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Sundsvall
• Uppdragslängd: Ca. 6 månader
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 50%-100%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden behöver förstärka med en Kravanalytiker till projekt inom ekonomi. Ett Agilt arbetssätt, Scrum /Kanban kommer att tillämpas.
Publiceringsdatum2021-06-09Dina arbetsuppgifter• Leda kravfångstarbetet i projektet.
• Leda workshops kopplat till kravfångsarbetet.
• Ta fram krav genom kravinsamling och kravgranskning.
• Dokumentera kravarbetet i kravspecifikationer.
• Bryta ner verksamhetskrav till Epics, User Stories och mer systemnära krav.
• Ta fram användningsfall, acceptanskriterier, flödes- och dialogbeskrivningar.
• Processmodellera.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Erfarenhet av att arbeta med kravfångst i minst 5 år.
• Ha erfarenhet av att under 3 år under de senaste 5 åren ha arbetat med att leda och driva arbetet med kravfångst i projekt där arbetet även har inneburit att organisera, dokumentera och kommunicera kraven till berörda ( beställare, utvecklare och testare).
• Ha erfarenhet av att under 3 år under de senaste 5 åren arbetat med identifiering och analys av verksamhetens behov och därefter omsatt dessa till mer detaljerade krav (till exempel genom att bryta ner krav till Epics, User Stories, Användningsfall och dialogbeskrivningar).
• Ha erfarenhet av att leda kravfångstarbete i workshopsform (kravinsamling, kravgranskning, presentationer.
• Ha erfarenhet av att arbeta med verktyget Jira eller liknande verktyg.
• Kunna tala och skriva flytande Svenska.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• REQB/IREB certifierad inom kravhantering.
• Erfarenhet av att arbeta som kravanalytiker i minst en större IT organisation och/eller myndighet med minst 100 anställda under de senaste 5 åren.
• Erfarenhet av att arbetat med kravhantering av funktioner där man använt dataanalys, AI eller machine learning.
______________________
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Konsultuppdrag, 6 mån
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagShaya Solutions AB
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 5799334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.