Krav- och verksamhetsanalytiker till eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten / Datajobb / Kalmar
2018-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Krav- och verksamhetsanalytiker till eHälsomyndigheten" (publicerad 2018-12-21) ⬅️
Visa alla datajobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Kalmar,
Karlskrona,
Växjö,
Stockholm eller i
hela Sverige Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom verksamhetsanalys med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Vi söker nu ett antal krav- och verksamhetsanalytiker till avdelningen för E-hälsotjänster.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Arbeta med kravfångst och kravspecificering inom projekt, uppdrag och förvaltning
• Verka som stöd för beställarrepresentanter, prioritera och fastställa verksamhetskrav samt genomföra verksamhetsanalyser
• Leda och dokumentera workshops och kravmöten samt genomföra nyttoanalyser i samråd med verksamhetsansvariga
• Arbeta med process- och informationsmodellering samt effektmodellering
• Dokumentera krav på övergripande, funktionell samt icke funktionell nivå
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk utbildning
• Minst tre års erfarenhet som krav- och/eller verksamhetsanalytiker varav minst ett års erfarenhet från arbete inom apotek, hälso- och sjukvård eller IT-nära verksamheter i regelstyrda branscher eller myndigheter
• Kunskap om modeller, metoder, tekniker och verktyg för kravanalys, verksamhets-, process- och systemutveckling samt förändringsarbete
• Kunskap om processorienterat arbetssätt
• Minst ett års erfarenhet av att leda workshop för kravmodellering
• God samarbetsförmåga och är stabil
• Helhetssyn och är tydlig samt har ett strukturerat arbetssätt
Meriterande är:
• Erfarenhet av arbete som systemutvecklare
• Erfarenhet av regelmodellering
• Erfarenhet av agilt och iterativt arbetssätt i projekt
• Erfarenhet av arbete inom staten eller annan offentlig myndighet
• Erfarenhet av arbete enligt förvaltningsmodellen PM3
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Information om tjänsten
Anställningarna är placerade i Kalmar och är tillsvidare på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Ulrika Engebladh, chef för enheten Kompetens, tel 010-458 62 61; HR-specialist Anna Maria Hedman, tel 010-458 63 83; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 30 januari 2018.
Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Stora delar av vår myndighet flyttar till Kalmar och vi söker därför fler engagerade, kompetenta och hjälpsamma kollegor. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på
www.ehalsomyndigheten.seRekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-09ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretageHälsomyndigheten
AdresseHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM
KontorsadressSankt Eriksgatan 117
Jobbnummer 3893249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.