Koststrateg
Hofors kommun, Kost och städ / Storhushållsföreståndarjobb / Hofors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla storhushållsföreståndarjobb i Hofors,
Ovanåker,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hofors kommun, Kost och städ i Hofors Hofors är en liten kommun med stora möjligheter. Här bor du billigt och lever rikt - oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Här hittar du idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten och här finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig.
Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar.
Publiceringsdatum2017-11-08ArbetsuppgifterDu kommer arbeta som Hofors kommuns sakkunnige i frågor kring mat och måltid.
att ansvara för strategier och att initiera och driva projekt inom området. Du följer även upp och utvärderar, ta fram nyckeltal, omvärldsbevakar.
ansvarar för planering av kommunens matsedlar i samråd med kockar och olika matforum.
lägga in matsedlar och recept i Matilda.
att sitta med i olika matråd. Koststrategen ska samordna, driva och utveckla måltidsfrågorna inom kommunen och vidareutveckla kommunens arbete runt matsvinn .
Koststrategen ska ansvara för kvalitetsutveckling för god och näringsriktig mat, kompetensutveckling för kostens medarbetare samt att livsmedelslagstiftningens krav följs. Ett av verktygen för detta arbete blir att ta fram och implementera handlingsplaner för måltidsområdet samt mätbara mål och en struktur för uppföljning och utvärdering.Som koststrateg ansvarar du för de riktlinjer som ligger till grund för verksamheten inom kostområdet. Tillsammans med verksamheternas köksansvariga samordnar du rutiner och arbetssätt i syfte att säkerställa en god och likvärdig kvalitet på maten, oavsett vilket kök som producerar den. Du ser till att riktlinjer och rutiner för egenkontroll och annan uppföljning finns och följs.
En viktig arbetsuppgift är att ansvara för upphandling och tecknande av avtal, övergripande planering och projekt.
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning som till exempel kostekonom eller kostvetare eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete med kostfrågor, gärna på strategisk nivå. Vidare har du erfarenhet av systematiskt kvalitetsarbete. Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande. Förutom kunskap kring frågor runt mat och måltidsmiljö har du kunskap om nationella styrdokument och/eller lagar och förordningar som är relevanta för området. För tjänsten krävs även relevant IT-kunskap och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du självgående, kreativ, driven och kan ta egna initiativ. Du är lyhörd och ödmjuk och har förmåga att se personalen du arbetar med. Du är kostnadsmedveten och känner dig hemma i köket. Vi tror att du är en strateg och specialist inom området och att du sedan tidigare har erfarenhet av offentliga kök. Det är meriterande om du är intresserad av vegetarisk matlagning och vill vidareutveckla våra vegetariska alternativ och att du sedan tidigare har erfarenhet av Matilda.
B körkort är ett krav
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 82-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVeronica Årebrand 070 - 41 41 281
FöretagHofors kommun, Kost och städ
AdressHofors kommun, Kost och städ
Granvägen 8
81381 HOFORS
KontorsadressGranvägen 8 HOFORS
Jobbnummer 3792114
Observera att sista ansökningsdag har passerat.