Kopparberg - Operativ Chef

Kornboden / Ekonomichefsjobb / Ljusnarsberg
2010-12-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kopparberg - Operativ Chef" (publicerad 2011-02-04) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Ljusnarsberg, Hällefors, Ludvika, Lindesberg, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Ljusnarsberg, Hällefors, Ludvika, Lindesberg, Smedjebacken eller i hela Sverige

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, interim management, omställning och jobbcoachning. Vi har hjälpt stora och små företag, i glesbygd och i storstan sedan 1996. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Vi har mer än 10 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Publiceringsdatum
2010-12-10

Beskrivning
Vi söker för kunds räkning en operativ chef till ett mycket expansivt finansbolag. Företagets huvudinriktning är factoring och inkassoverksamhet. Företaget befinner sig i en utvecklingsfas och behöver därför rekrytera en operativ chef som kommer fungera som ett led mellan VD och den övriga personalen. Tjänsten är en hyrrekrytering som övergår till en fast tjänst hos kunden efter 6 månader.
Målet med en aktuella rollen är:
• Implementera ledningens beslut i verksamheten
• Leda och utveckla verksamhetens personalgrupper och team
• Säkerställa verksamhetens lönsamhet genom effektivt ledarskap
• Implementera och underhålla en hög kundservice
• Utveckla och effektivisera ledningen av den operativa verksamheten inklusive riskhantering
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Säkerställa att personalen följer de uppsatta målen
• Regelbundet följa upp de olika gruppernas arbete
• Att leda och utveckla personalgruppen för att uppnå uppsatta mål för både verksamheten och individen
• Underhålla kundkontakter genom telefon och personliga möten
• Att vara en länk mellan ledningen och personalen för att demonstrera och implementera företagets kärnvärden
• Säkerställa att policys och arbetssätt efterföljs för att skydda alla finansieringsbeslut
• Ha en förståelse för företagets lokala och globala strategi och använda den som bas i sitt beslutsfattande

Kvalifikationer
Du som söker bör ha en utbildning som civilekonom eller motsvarande. Du har ett par års arbetslivserfarenhet, gärna med erfarenheter av personalarbete. Meriterande är tidigare erfarenheter av affärsmässiga kundrelationer. Tidigare erfarenheter av inkasso och factoring är önskvärda.
Övriga efterfrågade kompetenser är:
• God kommunikativ förmåga
• Bra på att bygga relationer
• Goda kunskaper i strategiskt och långsiktigt kundarbete (KAM)
• Goda kunskaper i kundbearbetning och kundservice
• Goda kunskaper i att lyssna, tolka och analysera information
• Ha en god förståelse för både kundens behov och den egna personalens behov
• Duktig problemlösare
• Van beslutsfattare som tar ansvar för sina egna och personalens handlingar
• Uppmärksamhet på detaljer
• God organisationsförmåga och duktig på att prioritera arbetsuppgifterna
• Använder sig av och utvecklar företagets kunskap om produkter, processer och risker
Anställningsform:
Visstid
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Urval och intervjuer sker löpande
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Storgatan 39
83133 Östersund

Jobbnummer
798177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: