Koordinator vid SDF Linnéstaden

Göteborgs Stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad i Göteborg

Funktionshinderverksamheten i Linnéstaden

Linnéstadens funktionshinderverksamhet utgörs av en beställar- och en utförardel. Beställardelen består förutom av enhetschef och administration av åtta socialsekreterare som utreder och fattar beslut om insatser enligt både SoL och LSS. totalt 470 personer har idag kontakt med enheten. För att verkställa besluten använder vi oss av både externa och interna utförare. Inom stadsdelen finns två dagliga verksamheter och 10 bostäder med särskild service enligt LSS. I Linnéstaden finns dessutom en assistans- och hemtjänstenhet som utför stöd i och utanför hemmet hos yngre personer med psykiska, fysiska, intellektuella och neurologiska funktionshinder.
Linnéstadens funktionshinderverksamhet söker nu en person som under ett års tid ska arbeta som koordinator.

Publiceringsdatum
2007-10-31

Dina arbetsuppgifter
Som koordinator arbetar du med att finna individuella lösningar bland redan befintliga verksamheter.Du bedriver ett kvalitetsarbete och ska därför även vara med och utveckla, kartlägga kommande behov och initiera förändringsarbeten för att anpassa verksamheterna efter behoven. Din uppgift blir att hitta adekvata lösningar och bli en kunskapsbank i stadsdelens funktionshinderverksamhet.
Du kommer att ha ett nära samarbete med våra interna utförare för att stödja och handleda. Du blir en länk mellan beställare och utförare. Du ansvarar för att gemensamma rutiner utarbetas och genomförs i syfte att kvalitetssäkra och effektivisera.
Stor del av din arbetstid ägnar du åt att stödja socialsekreterarna genom att bland annat vara delaktig i vårdplaneringar, utredningar och ansvara för metodhandledningen individuellt och i grupp. Din arbetsplats kommer därför att vara i beställarenheten.

Kvalifikationer
Du ska ha socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha bred erfarenhet av arbete med funktionshinderfrågor och vi ser gärna att du även har arbetat som handläggare. Du ska ha mycket goda kunskaper om både Socialtjänstlagen och LSS och vara intresserad av rättstillämpning. Vi vänder oss till dig som har en analytisk förmåga, kan planera, arbeta självständigt och sätta gränser samt har ett ekonomiskt tänkande. Du måste vara kreativ, ha initiativförmåga och en väl dokumenterad samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Övriga info
Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Enhetschef Annika Klaamas, tel. 365 83 69 eller verksamhetschef Birgitta Börjesson, tel. 365 83 20.

Anställningstyp/arbetstider
Visstidsanställning 40 timmar/vecka



Ersättning
Så ansöker du
Ansökan skickas till:
SDF Linnéstaden
Postbox: 7184
40234 Göteborg

SDF Linnéstaden, Personalavdelningen, Eivor Gunnarsson
Sista ansökningsdag 2007-11-22
Ange följande referens när du ansöker: 66/07
Vi tar emot ansökan via epost: eivor.gunnarsson@linnestaden.Goteborg.se

Företag
Göteborgs Stad
• .

Jobbnummer
41495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad: