Koordinator till personalenheten
Heby Kommun / Administratörsjobb / Heby
2025-04-16
Visa alla administratörsjobb i Heby,
Sala,
Östhammar,
Enköping,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby Brinner du för verksamhetsutveckling och att koordinera processer? Vi stärker upp vårt arbete inom arbetsgivarområdet, vill du vara med?
Rollen
- Du är en viktig del i våra gemensamma administrativa flöden på personalenheten och har ett nära samarbete med dina kollegor.
• Du är delaktig i flera olika fokusområden som till exempel anställningsprocessen, lönebildning, arbetsmiljöarbete, systemadministration, beredning av statistik, uppföljningar och hantering av handlingar.
- Du har en viktig och övergripande roll vad gäller administration, planering och genomförande av aktiviteter inom enheten, samt att tillsammans med kollegor driva enhetens verksamhetsutveckling framåt.
Det här är vi
Jag heter Maria och är chef på personalenheten. Hos oss får du åtta fantastiska kollegor och mig som din chef. Vi har alla olika inriktningar och är ett härligt gäng av HR-specialister, löneadministratörer, lönespecialist och organisationsutvecklare. Vi tycker om det vi gör och har ett nära samarbete där vi stöttar och inspirerar varandra.
Våra arbetsdagar ser nästan aldrig likadana ut och vi gillar att bolla idéer, analysera och utveckla tillsammans för att komma fram till ett riktigt bra resultat. Här hos oss får du verkligen möjlighet att driva utveckling och samtidigt utvecklas själv.
Är det här du?
Vi söker dig som:
- Har flerårig erfarenhet av administrativa uppdrag, samordning av administrativa uppgifter och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig.
- Har minst avslutad gymnasieutbildning, gärna inom område som är relevant för tjänsten.
- Har ett stort intresse och erfarenhet av arbete med system och digitalisering av administrativa processer med goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.
Har du erfarenhet av arbete som koordinator, med samordning eller motsvarande arbetsuppgifter är det meriterande. Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete med samordning av verksamhetsnära administration inom personalområdet är det värdefullt, likaså B-körkort då Heby kommun är en geografiskt utspridd kommun och resor i tjänst kan förekomma.
Som person är du:
- Organiserad, kan prioritera och gillar att arbeta proaktivt med kvalificerade handläggningsuppdrag/administrativa uppgifter.
- Har god servicekänsla, är lösningsorienterad, har ett helhetsperspektiv och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Trygg, har en god kommunikativa förmåga, kan skapa förtroendefulla relationer och gillar att samarbeta.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ger dig mer än ett jobb
Hos oss får du en trygg anställning med många förmåner. Att du känner att du utvecklas på arbetet ser vi som en nyckel till att trivas. Som arbetsgivare tycker vi det är viktig att lyssna på våra medarbetare; vi värdesätter din kompetens och uppskattar att få höra dina tankar och idéer.
Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vi är 1100 kollegor som ser fram emot att välkomna dig!
Läs gärna mer om våra förmåner och medarbetare på
http://www.heby.se och följ oss på
https://www.linkedin.com/company/1802496/admin/dashboard/ och
https://www.facebook.com/HebyKommun/.Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Fast, individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/38".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Heby kommun (org.nr 212000-2049)
Arbetsplats Personalenheten
Kontakt Maria Rosén, Personalchef
0224-36000 Jobbnummer 9289133