Koordinator till hemtjänsten i Botkyrka kommun

Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänst / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänst i Botkyrka

Botkyrka kommun är Stockholmsområdets femte största kommun med drygt 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Hemtjänsten som är en del av vård- och omsorgsförvaltningen, ger stöd och service till de medborgare som är äldre eller har en funktionsnedsättning och arbetar för att dessa personer ska känna trygghet, delaktighet, självbestämmande och kontinuitet. Insatserna utförs i medborgarens hem och kan ske dygnet runt, årets alla dagar. Hemtjänsten är indelad i sex geografiska områden; Norsborg, Hallunda, Fittja/Alby, Tullinge, Tuna/Storvreten och Tumba/Segersjö/Grödinge. Tillsammans med oss kan du skapa en omsorg av högsta kvalitet för våra medborgare och vi erbjuder ett stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.




Publiceringsdatum
2017-04-04

Arbetsuppgifter
Rollen som koordinator inom hemtjänsten innebär ett operativt ansvar för personal, verksamhet och kvalitetsuppföljning. I rollen ingår att leda och fördela det dagliga arbetet utifrån verksamhetens och brukarens behov samt ge stöd och handledning till medarbetare, både enskilt och i grupp. Som koordinator ansvarar du för bemanning och schemaplanering på lång och kort sikt samt en gemensam vakans- och vikariehantering. Vi arbetar utifrån ett medborgarfokus och i rollen ingår därför regelbunden kontakt med våra brukare, i form av dialog och personliga möten.

I arbetsuppgifterna ingår även
• Löpande utveckling utifrån enhetens mål.
• Samarbete med interna och externa aktörer.
• Månadsuppföljningar gällande verksamhetens kvalitetsmål, exempelvis kontinuitet och effektivitet.
• Ansvara för att social dokumentation förs enligt gällande rutiner samt att genomförandeplaner upprättas/uppdateras för samtliga brukare.
• Arbetsleda samt ge råd och stöd till medarbetarna inom hemtjänsten.


Kvalifikationer
Vi ser det som meriterande om du är högskoleutbildad socionom, beteendevetare eller motsvarande. I annat fall är det ett krav att du har gymnasieexamen inom vård- och omsorg eller liknande. Du ska ha erfarenhet från äldreomsorgen eller funktionsnedsättningsområdet. Som koordinator behöver du ha goda kunskaper om den lagstiftning som rör enheten, så som arbetstidslagen, arbetsmiljölagen samt socialtjänstlagen. Du behöver utöver detta även ha mycket goda datorkunskaper samt ha grundläggande kunskaper inom ekonomi.

Som person är du strukturerad då du kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Att leda, motivera och samordna människor samt skapa engagemang och delaktighet kommer naturligt för dig. Du är noggrann och väl medveten om de mål vi arbetar mot i verksamheten samt är bra på att arbeta tillsammans med andra, både internt och externt. Du är lyhörd, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Som person är du även lösningsfokuserad då du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-23
Ange följande referens när du ansöker: C12424
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Pihl anette.pihl@botkyrka.se 070-889 19 55

Företag
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänst

Adress
Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänst
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
Munkhättevägen 45 TUMBA

Jobbnummer
3418305

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen Hemtjänst: