Koordinator till Hemservice

Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen

På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Nu söker vi en koordinator till Hemservice inom vård- och omsorgsförvaltningen.

Hemservice har många års erfarenhet av att erbjuda städ, tvätt och inköp till våra kunder i ordinärt boende samt städ på stadens vårdboenden.

Vill du vara med och göra skillnad? Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2024-02-15

Dina arbetsuppgifter
Som koordinator kommer du att arbeta med många varierande uppgifter. I ditt uppdrag ingår bland annat att administrera och fördela den dagliga driften och samtidigt verka för en ekonomi i balans. Du kommer även att arbeta med olika administrativa uppgifter som att hantera fakturor, bevaka anställningar och frånvaro samt övriga kontorsgöromål. Arbetet innebär att du har olika ansvarsområden. Du ska även kunna utföra både planerade och oplanerade insatser hos enskilda kunder.

I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med enhetschefen, arbetsledare och koordinatorer beträffande dagliga schemaläggningar, bevakning av bemanningsbehovet och utvärdering av vikarier. Du kommer också att boka vikarier vid frånvaro samt arbetsanhopning efter verksamhetens behov. En del av din tid innebär att du samordnar introduktion av nyanställda medarbetare.

Arbetstiden är förlagd dagtid på helgfria vardagar, klockan 06.00-14.30.

Om du tycker att detta låter intressant och om du har den kompetens vi efterfrågar är du välkommen med din ansökan.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du ha minst gymnasiekompetens, gärna med en administrativ inriktning. Vi vill att du har verksamhetskunskap samt erfarenhet av arbete som koordinator eller liknande uppdrag.

Andra kompetenser som är viktiga för oss är att du är ekonomiskt medveten, har verksamhetsspecifika och administrativa IT-stödjande kunskaper då uppdraget kräver ett intresse för tekniska lösningar, mobila verktyg och olika systemstöd. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett kommunikativt och professionellt sätt.

Dina förmågor inom logistik, pedagogik och problemlösning ska märkas i det operativa arbetet och vi vill att du är bekväm med att fördela arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid att du har ett gott bemötande och stor social kompetens. Du ska ha en flexibel problemlösningsförmåga och vi förväntar oss att du sätter värde på ett lojalt arbetssätt.

Du behöver ha B-körkort samt kunna cykla.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom serviceyrken och våra systemstöd som till exempel Medvind, LifeCare Planering och LifeCare Utförare.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Löpande urval sker. Tjänster kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Sista dag att ansöka är 2024-03-08

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer vid intervjutillfället behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Enhetschef
Nina Gripemark
nina.gripemark@helsingborg.se
042-10 76 19

Jobbnummer
8472010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: