Koordinator till Customer Service

Chep Scandinavia / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chep Scandinavia i Stockholm

Chep Scandinavia
Presentation
Är du en serviceinriktad person med sinne för siffror? Vill du arbeta i en internationell koncern? Då kan det här vara jobbet för dig. Nu söker vi en ny medarbetare för rekrytering på heltid till Customer Service på Chep, som hyr ut lastpallar. Chep Scandinavia har åtta medarbetare som sitter i ljusa lokaler i Danvikstull. Välkommen med din ansökan.

Publiceringsdatum
2009-09-10

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att vara varierande med tonvikt på administration och kundkontakt. I arbetsuppgifterna ingår:
• kundservice via telefon och mejl
• logga förfrågningar
• dokumentera ärenden
• koordinera förfrågningar mellan avdelningar
• sammanställa och forma månatliga rapporter
• support till säljteamet
• fakturafrågor
• leveransproblem
• prisuppställningar
• inköpsordrar
• merförsäljning till befintliga kunder
• koordinera flöden och processer av nya konton
• eget kundansvar.
Utbildning/erfarenhet
Vi önskar att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom ekonomi eller logistik. Du har något eller några års arbetslivserfarenhet av ekonomi och/eller administration. Det är meriterande med erfarenhet från logistik/ transportbranschen. Det är viktigt att du har en ekonomisk grundförståelse som innebär att du är bra på att räkna och göra analyser.
Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta i större affärssystem. Vi använder systemen SAP och Siebel för kontoanalyser, rapportering och statistik. Eftersom Chep är ett internationellt företag med engelska som koncernspråk är det ett krav att du kan uttrycka dig väl på engelska i tal och skrift.
Som person är du utåtriktad, flexibel och har lätt för att lära dig nya saker snabbt. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du är en ödmjuk lagspelare som tycker om att ge service.
Företagsbeskrivning
Chep hyr ut lastbärare till producenter och grossister. I Skandinavien innebär det främst pallhantering. Pallarna hyrs ut till företag som använder dem för distribution av varor. Chep finns i 44 länder och har 7 500 medarbetare, varav 1 800 i Europa. Chep har 45 000 kunder i Europa och totalt 300 000 kunder i världen. Omsättningen är totalt 3,6 miljarder USD. Chep ägs av australiensiska bolaget Brambles.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-10-11
Ange följande referens när du ansöker: 20249
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Chep Scandinavia

Adress
Chep Scandinavia

Jobbnummer
504285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chep Scandinavia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chep Scandinavia: