Koordinator till Contact Center på Stockholm Arlanda Airport
Swedavia AB / Kundservicejobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedavia AB i Sigtuna,
Upplands Väsby,
Stockholm,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige Swedavia Contact Center är en operativ enhet som arbetar dygnet runt med att besvara inkommande ärenden till alla Swedavias tio flygplatser. Vi jobbar med kanalerna telefon, mejl, sociala medier samt chatt. Nu söker vi en koordinator som ska leda och stötta teamet för en av två enheter inom Contact Center!
Vad innebär rollen?
I rollen som koordinator leder och fördelar du det dagliga arbetet. Du coachar och stöttar medarbetare och är chefens förlängda arm ute i verksamheten. Som coach i teamet jobbar du exempelvis med medlyssning av samtal och fångar upp förbättringsbehov och ger feedback. Tillsammans med chefen för Contact Center planerar du kompetensutveckling och driver förbättringsarbete i gruppen. Du agerar bollplank gentemot medarbetare i hantering av svårare situationer och kundsynpunkter.
I rollen ingår också att veckovis samt månadsvis ta fram statistik och nyckeltal för gruppens arbete. Du är kontaktperson gentemot resursplaneringen och har översyn för att rätt bemanning är på plats. Vid rekrytering är du ett viktigt stöd för chefen för Contact Center. Du deltar också själv ute i operativ drift vid behov, vilket innebär att ta emot telefonsamtal och hantera chatt, mail och sociala medier.
Contact Center består avsammanlagt ca 25 medarbetare och du kommer vara en av två koordinatorer. Du arbetar i nära samarbete med din koordinatorskollega för att stötta och utveckla arbetet.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av arbete med kundservice, gärna i en verksamhet som är igång dygnet runt
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Du har med fördel tidigare arbetat i en koordinerande och/eller arbetsledande funktion och vi ser gärna att du har vana av att coacha personer till utveckling. Det är meriterade om du har erfarenhetav arbete på flygplats samt om du har kunskaper kopplat till parkeringsrelaterade frågor.
För att trivas och lyckas i rollen så har du en förmåga att få ut det bästa av andra och ge andra utrymme för att växa. Du trivs i en coachande funktion och har lätt för att skapa och bibehålla relationer, både inom gruppen och gentemot olika intressenter. Du är en god förebild i gruppen och pekar ut riktningen åt andra. Som person är du strukturerad, driver processer vidare och tar eget ansvar för arbetsuppgifter.
Vad erbjuder vi dig?
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen attkontakta chef Linda Nordberg,
linda.nordberg@swedavia.se.
Sista ansökningsdag är den 1 augustioch vi ser fram emot din ansökan!
Hur är det att arbeta på Swedavia?Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad - läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänsteräven en säkerhetsprövning.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Swedavia AB (org.nr 556797-0818),
http://swedavia.se Jobbnummer 8809144
Observera att sista ansökningsdag har passerat.