Koordinator till affärsområde SCM
Bring Frigoscandia Supply chain management / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management i Helsingborg Affärsområde Supply Chain Management verkar som en 4PL aktör och har bl.a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till strax under 300 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada, Ryssland, Japan samt på två ställen i USA. Affärsområde SCM omsatte 2008 ca 596 milj kronor.
Då vi kommer att utöka vår verksamhet med ytterligare en kund söker vi nu två stycken Koordinatorer med placering i Drammen, Norge.
Som koordinator på Bring Frigoscandia, affärsområde SCM, kommer du i huvudsak att ansvara för all kundkontakt och inkommande order ifrån aktuell kund.
I befattningen som koordinator ingår framförallt ett ansvar gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information & reklamationer samt att vara huvudsaklig kontaktperson för vårt
lager i allt löpande.
För att lyckas i detta arbete är det är viktigt att du som söker har vana vid att arbeta direkt gentemot kund, gärna med bakgrund i transport/logistik branschen.Du måste vara serviceinriktad med stort
kundfokus, samt stresstålig. Du måste ha intresse för andra människor och kunna arbeta med både intern och extern personal. Arbetet är variationsrikt och det är viktigt att du har förmåga att
prioritera och organisera ditt arbete självständigt för att kunna trivas på denna tjänst.
Du som söker skall ha högskoleutbildning alt. dokumenterad arbetslivserfarenhet inom aktuellt område. Du måste tala och skriva både engelska och norska flytande. God datorvana är ett måste och vana
vid att arbeta med vårt affärssystem M3 samt ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Tjänsterna kommer som tidigare nämnts i annonsen att vara stationerade i Drammen, Norge. Under en uppstartsperiod om 2-4 månader kommer du dock att arbeta ifrån kontoret i Helsingborg, Sverige.
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att ringa Ulrika Sjökvist +46 42 178361 alt. +46 738 501250 eller Åsa Waldemarsson på tel. +46 42 178355 alt. +46 708 178003. Din intresseanmälan skickar
Du senast 2009-05-20 genom att klicka på "skicka din ansökan" och följa instruktionerna.
Publiceringsdatum2009-05-06Arbetstider och omfattning2009-12-31
ErsättningDiskuteras
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-06-20
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktÅsa Waldemarsson, +46 042-178355, +46 0708-178003
FöretagBring Frigoscandia Supply chain management
AdressBring Frigoscandia Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg
Jobbnummer 445657
Observera att sista ansökningsdag har passerat.