Koordinator till affärsområde SCM

Bring Frigoscandia Supply chain management / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management verkar som en 4PL aktör och har bl.a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till strax under 300 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada, Ryssland, Japan samt på två ställen i USA. Affärsområde SCM omsatte 2008 ca 596 milj kronor.
Då vi kommer att utöka vår verksamhet med ytterligare en kund söker vi nu två stycken Koordinatorer med placering i Drammen, Norge. 
Som koordinator på Bring Frigoscandia, affärsområde SCM, kommer du i huvudsak att ansvara för all kundkontakt och inkommande order ifrån aktuell kund.  
I befattningen som koordinator ingår framförallt ett ansvar gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information & reklamationer samt att vara huvudsaklig kontaktperson för vårt
lager i allt löpande. 
För att lyckas i detta arbete är det är viktigt att du som söker har vana vid att arbeta direkt gentemot kund, gärna med bakgrund i transport/logistik branschen.Du måste vara serviceinriktad med stort
kundfokus, samt stresstålig. Du måste ha intresse för andra människor och kunna arbeta med både intern och extern personal. Arbetet är variationsrikt och det är viktigt att du har förmåga att
prioritera och organisera ditt arbete självständigt för att kunna trivas på denna tjänst. 
Du som söker skall ha högskoleutbildning alt. dokumenterad arbetslivserfarenhet inom aktuellt område. Du måste tala och skriva både engelska och norska flytande. God datorvana är ett måste och vana
vid att arbeta med vårt affärssystem M3 samt ytterligare språkkunskaper är meriterande. 
Tjänsterna kommer som tidigare nämnts i annonsen att vara stationerade i Drammen, Norge. Under en uppstartsperiod om 2-4 månader kommer du dock att arbeta ifrån kontoret i Helsingborg, Sverige. 
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att ringa Ulrika Sjökvist +46 42 178361 alt. +46 738 501250 eller Åsa Waldemarsson på tel.  +46 42 178355 alt. +46 708 178003. Din intresseanmälan skickar
Du senast 2009-05-20 genom att klicka på "skicka din ansökan" och följa instruktionerna.

Publiceringsdatum
2009-05-06

Arbetstider och omfattning
2009-12-31

Ersättning
Diskuteras

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-06-20
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Åsa Waldemarsson, +46 042-178355, +46 0708-178003

Företag
Bring Frigoscandia Supply chain management

Adress
Bring Frigoscandia Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
445657

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Frigoscandia Supply chain management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management: