Koordinator/projektledare för fastighetsfrågor kopplat till milj
Petra Back HR AB / Hälsoskyddsjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Petra Back HR AB i Ludvika,
Smedjebacken,
Borlänge,
Falun,
Leksand eller i
hela Sverige Ludvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB har en gemensam organisation. Tillsammans är vi 140 medarbetare som förvaltar totalt 455 000 kvm kommunala verksamhetslokaler, kontor, affärslokaler samt bostäder. Vi erbjuder en arbetsplats med trivsel och arbetsglädje. För att läsa mer om våra företag, besök vår hemsida
www.ludvikakf.se eller
www.ludvikahem.se En roll där du gör skillnad och får omväxlande arbetsuppgifter
Som koordinator/projektledare hos oss på Ludvikahem kommer du besitta en strategisk och operativ roll där du arbetar tätt tillsammans med alla våra medarbetare och vår energicontroller gällande samtliga frågor kopplat till fastighet, miljö- och hållbarhet. Du kommer att projektleda miljöfrågorna och vara en stor del i Ludvikas hållbarhetsarbete. Här kommer du helt enkelt göra skillnad, på riktigt!
I våra fastighetsbolag, som ingår i Kommunkoncernen, kommer du att arbeta för ett hållbart Ludvika. Det gör du genom att utveckla och följa mål och strategier för fossilfri fordonsflotta, klimatsmart boende, hållbar avfallshantering, minskad användning av miljöfarliga ämnen, samt minskad klimatpåverkan. Här får du helt enkelt ansvara för både stort och smått inom hållbarhet!
Ihop med 186 andra allmännyttiga bostadsbolag är vi med i Sveriges allmännyttas klimatupprop, klimatinitiativet - och det projektet kommer bli en del av ditt uppdrag där du tillsammans driver projektet med vår energicontroller. För att både inspirera och involvera alla våra medarbetare i projektet, har gruppen Miljö- och Klimatsmart startats, som aktivt arbetar med våra uppsatta klimatmål. Den gruppen driver du och din kollega och ser till att de andra avdelningarna deltar och bidrar med det var och en kan påverka i vardagen.
Driftavdelningen - din plats hos oss
Idag är vi runt 140 medarbetare inom hela koncernen, varav 100 är på driftavdelningen och arbetar som bland annat fastighetsvärdar, drifttekniker och lokalvårdare. Många i personalen arbetar ute i verksamheten. På avdelningen där du har din arbetsplats är vi ett härligt gäng på ungefär 14 personer. Du kommer både vara ute i verksamheten samt inne på kontoret.
Är det du som kommer briljera i den här rollen?
Är du driven, kommunikativ och har erfarenhet från att leda projekt har du kommit en bra bit på väg för att bli vår nya koordinator/projektledare. Har du även en utbildning inom miljö- och hållbarhetsområdet är det meriterande. Har du inte det så behöver det inte vara ett hinder så länge du har ett driv i dessa frågor och rätt syn på hållbarhetsarbetet.
För att passa i rollen ser vi även att du är utåtriktad och trivs i sociala sammanhang då du kommer träffa många entreprenörer, hyresgäster och myndigheter. Du kan alltså vara säker på att du kommer få ett brett kontaktnät hos oss! Något annat som är en förutsättning för rollen är att du har ett B-körkort. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vårt erbjudande till dig
Trygghet
Effektivitet
Affärsmässighet
Vi har som mål att vara en av de mest attraktiva arbetsgivarna i kommunen. För att vi ska lyckas med det är arbetsglädje, trivsel, utveckling, utbildning och inflytande viktigt för oss - vilket märks på många sätt i verksamheten.
Flexibel arbetsplats
Bor du en bit från kontoret, men känner att rollen skulle passa dig? Efter en tid när du har etablerat dig kan det finnas möjlighet att utföra vissa arbetsuppgifter hemifrån. Vi tycker att det är viktigt att du blir en i gänget och därför vill vi ha dig på plats 100% första tiden. Men längre fram kan en överenskommelse träffas om distansarbete del av tid, som då passar båda parter.
Stora utvecklingsmöjligheter
Hos oss finns stora möjligheter att växa likväl personligt som professionellt. Vi har många medarbetare som avancerat till en annan roll och fått bra utveckling.
En skön gemenskap
För oss är det viktigt med en hög trivsel, att ha roligt och hitta på saker. Bowling, julfester och gemensamma aktiviteter är exempel på sådant vi hittar på tillsammans!
Bra förmåner
Självklart har vi ordnat riktigt bra förmåner till alla våra medarbetare! Några exempel på förmåner du får hos oss är tillgång till vårt egna gym/relax/bastu, rikskort, flextid, timbank, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Publiceringsdatum2022-02-24Om företagetLudvika Kommunfastigheter AB och LudvikaHem AB ingår i en gemensam fastighetskoncern och tillsammans siktar vi på att vara den ledande fastighetsorganisationen i regionen. Tillsammans är vi över 140 medarbetare som förvaltar totalt c:a 455 000 m2 kommunala verksamhetslokaler som skolor, daghem, kontor, affärslokaler samt bostäder.
Vill du utvecklas tillsammans med oss? Då ser vi fram emot din ansökan!
Vi samarbetar med Petra Back HR AB. Vid eventuella frågor kontakta rekryteringskonsult Petra Back på 070-656 98 30. Ansökningar tas emot via
www.petraback.se Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat, skicka därav in ansökan så snart som möjligt, dock senast 2022-03-17.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPetra Back HR AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Petra Back HR AB (org.nr 559126-8353)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Petra Back HR
Jobbnummer 6374564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.