Koordinator med inriktning mot registratur

Huddinge Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Är du en serviceinriktad administratör som har känsla för struktur? Har du erfarenhet av effektiv och rättssäker diarieföring eller administrering och är van att arbeta efter regelverk och rutiner? Då vill vi gärna se dig som vår nya medarbetare!

Om arbetsplatsen
Vi har ett helt digitalt arbetssätt men drivs av att fortsätta utveckla vår verksamhet och våra arbetsmetoder. Vi strävar mot att vara bland de främsta kommunerna vad gäller handläggning inom plan- och bygglagen. Hos oss kommer du att få arbeta med olika typer av administrativa uppgifter i ärenden med varierande komplexitet tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder arbete i en trevlig arbetsgrupp med nära ledarskap och där det finns ett stort stöd av kollegor även i det självständiga arbetet.
Vi har vår arbetsplats i Flemingsberg dit du åker enkelt och snabbt med både bussar, pendeltåg och regionaltåg. Tjänsten finns hos en av de tre enheterna som finns på bygglovsavdelningen. Hos våra cirka 40 medarbetare finns det ett stort driv och engagemang med stort stöd av både kollegor och ett nära ledarskap.



Publiceringsdatum
2022-11-07

Arbetsuppgifter
Rollen som koordinator medför ett aktivt samarbete med kollegorna på din enhet och inom avdelningen, med andra tjänstemän inom kommunen, politiker, medborgare, konsulter samt andra myndigheter. Som koordinator arbetar du kontinuerligt med att effektivisera arbetsprocesser samt att alltid ge medborgare och företag hög service och ett professionellt bemötande.

Du arbetar med olika administrativa uppgifter i bygglovsavdelningens ärenden, främst i vårt ärendehanteringssytem ByggR, så som registrering av handlingar, expediering av beslut, remissutskick, posthantering, utlämnande av allmänna handlingar och arkivering.

Du har ett genuint intresse för administration, struktur och service. Du trivs med att hjälpa andra och anstränger dig för att nå resultat. Du behöver vara strukturerad, ordningsam, ha lätt att följa rutiner och bra på att utföra många uppgifter samtidigt. Du bör ha en god förmåga att planera och organisera ditt arbete och ha lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du drivs av att hjälpa andra och anstränger dig för att nå resultat. Du måste vara van vid att arbeta digitalt och ha lätt att lära dig nya digitala system.
Du har gärna relevant erfarenhet av arbete på bygglovsavdelning eller annan myndighet, har administrativ erfarenhet inom den kommunala sektorn eller inom samhällsbyggnad. Har du erfarenhet av ByggR är det högst meriterande.

Du behöver ha dokumenterad flerårig erfarenhet av kvalificerad administration. Om du har erfarenhet som registrator är det meriterande. Du ska också ha arbetat i en roll där samordning och koordinering varit central i ditt uppdrag.

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på bygglovsavdelningen behöver du
• vara engagerad och ha ett personligt driv,
• ha en mycket god samarbetsförmåga, positiv inställning och vilja hjälpa andra,
• kunna arbeta självständigt,
• ha för vana att arbeta efter uppsatta rutiner och processer,
• ha en god förmåga att utrycka dig på svenska i både tal och skrift samt
• med lätthet arbeta i digitala miljöer.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker helt enkelt dig som vill göra vår verksamhet bättre och säkra en god ärende- och dokumenthantering inom offentlig förvaltning!

Bifoga ditt CV när du ansöker. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Har du en uppdaterad LinkedIn-profil går det bra att söka tjänsten genom att länka till den istället för att skicka in ett cv. Lägg bara länken i ett word-dokument och bifoga som cv.

Välkommen med din ansökan!

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Huddinge kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MBF:2022:40".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)

Kontakt
enhetschef
Pernilla Jensen
08-53536389

Jobbnummer
7147421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: