Koordinator kundtjänst
Kavo Scandinavia AB / Kundservicejobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kavo Scandinavia AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Göteborg eller i
hela Sverige Vi söker en person som har erfarenhet från kundservice och som ska koordinera våra serviceärenden och installationer. Om du är duktig på att arbeta administrativt och att bemöta både kunder och kollegor, så kan detta vara en passande roll för dig hos oss på KaVo.
KaVo säljer och levererar utrustning till tandvården och är en del av en global organisation. Vi har en lång historia i en stabil bransch där långsiktiga relationer och högklassig service är en viktig del av vårt företag.
Tjänst: Fast heltidsanställning med provanställning
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Rotebro, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Om rollen
I rollen som kundservicemedarbetare arbetar du främst mot tandläkarkliniker runt om i Sverige och ansvarar för att hantera och koordinera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Du ansvarar för att kundens ärende blir lösta på bästa sätt samt att kunden är informerad under hela processen.
Du kommer att vara en del av vårt serviceteam där du ansvarar för planering och koordinering av serviceärenden och installationer. Du kommer att rapportera till servicechefen i Sverige, men kommer också att ha nära dialog med kunder och våra servicetekniker samt övriga medarbetare inom företaget.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för koordinering av serviceärenden och installationer
• Ansvara för leveranser/transporter och upphämtningar av produkter hos kund
• Ansvara för kommunikation mot kund under serviceärenden, installationer och projekt
• Administration, rapportering och dokumentation kopplat till installationer och service
• Delta i kundmöten vid behov
• Delta i projektplanering vid större installationer
Vem är du?
Service är av största vikt för KaVo och vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för våra kunder. Slutligen har du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant i dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen. Du har dessutom några års erfarenhet från högt tempo och sedvanliga arbetsuppgifter i ett kundserviceteam.
Krav personliga egenskaper:
• Kundfokuserad och med god sociala kompetens
• Detaljorienterad
• Hög administrativ kapacitet
• Strukturerat och processinriktat arbetssätt
• Bra på att samarbeta
Krav erfarenheter och förmågor:
• 3-5 års erfarenhet från kundserviceroller.
• Erfarenhet av att arbeta med resursplanering.
• Vana att arbeta med CRM-system från tidigare roller
• Kunna kommunicera på engelska både muntligt och skriftligt.
• Hög kunskap i Officepaketet främst Excel.
Det är en fördel om du har:
• Har haft tidigare roller som koordinator/planerare
• Har arbetat i MS Dynamics 365 CRM
• Erfarenhet av att arbeta inom affärssystem och särskilt SAP
• Erfarenhet eller förmågor som projektledare
• Bakgrund eller utbildning inom tandvården.
Om KaVo
Kavo säljer, servar och installerar tandläkarutrustning/röntgenutrustning mot såväl privata som offentliga tandvårdskliniker i Sverige. Vi ingår i en amerikansk global koncern Envista och är ett av de största företagen i världen inom dental utrustning. Sverige är ett helägt dotterbolag med huvudkontor i Sollentuna, Stockholm med cirka 45 anställda. KaVo Scandinavia ansvarar för försäljning via återförsäljare i Norden och Baltikum, och direkt försäljning och service i Sverige. KaVo har en lång historia och vi är erkända för en god service och långsiktiga relationer mot våra kunder.
Vad vi erbjuder
KaVo är ett stabilt företag med möjlighet för både personlig och professionell utveckling. Vi är stolta över att erbjuda tandvården utrustning med hög kvalitet och högklassig service, där vår kundtjänst är väldigt viktigt för vårt företag. Vi strävar efter att efterleva våra värderingar: engagemang, kundfokus och gemenskap.
För frågor om tjänsten kontakta HR: Anna Tapper,
anna.tapper@kavokerr.com 073-62 62 884 Skicka din ansökan till
rekrytering.se@kavokerr.comIntervjuer kommer att ske löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Rekryteringsföretag undanbedes kontakt.
Publiceringsdatum2021-06-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-28
AdressKavo Scandinavia AB
Staffans Väg 8 A
19278 Sollentuna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kavo Scandinavia AB (org.nr 556160-4140),
https://www.kavo.com/sv-se/ Staffans Väg 8 A (
visa karta)
192 78 SOLLENTUNA
Ansökan E-post:
rekrytering.se@kavokerr.com Arbetsplats Kavo Skandinavia AB
Jobbnummer 5796356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.