Koordinator Japan

Frigoscandia Distribution AB Supply chain management / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Frigoscandia Distribution AB Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management bedriver huvudsakligen verksamhet för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter inom, men även utanför Norden, till ca 270 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien, Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada samt på två ställen i USA. SCM:s verksamhet bedrivs i fem legala enheter som är placerade i Sverige, UK, Schweiz, Australien, Canada samt USA. Affärsområdet omsatte 550 milj SEK 2007.
Som koordinator kommer du att ansvara för att försörjningskedjan från vår logistikpartner (plattform) i Tokyo till vår största kund IKEA fungerar. Du kommer att följa försäljning och
distribution av varor från vår plattform i Japan till IKEA:s varuhus i landet. Även lokala producenter och flödet av varor från dem via plattformen till IKEA-varuhusen kan komma att ingå i
ansvarsområdet.
I befattningen som koordinator ingår även kundansvar för IKEA på den japanska marknaden där du är ansvarig gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information och
reklamation. Du kommer även att vara kontaktperson för eventuella samarbetspartners i landet samt olika myndigheter.
För att lyckas i detta arbete är det viktigt att du ha ett genuint kundfokus. Du är en person som uppskattar mycket kundkontakt och har lätt för att samarbeta med människor, både externt och
internt. Du måste vara serviceinriktad, stresstålig och snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Du måste ha intresse för andra människor och förmåga arbeta i grupp. Du som söker bör
ha erfarenhet av arbete inom logistik och transporter. Det är viktigt att du är noggrann och att du är duktig på att kommunicera både muntligt och skriftligt i så väl japanska, engelska och
svenska samt har god datorvana.
Ett stort plus är om du har erfarenhet av export av livsmedel samt erfarenhet av vårt affärsdatasystem Movex (M3). Meriterande är även högskoleutbildning inom logistik alternativt inköp.
Arbetstiderna är dagtid måndag – fredag, med placering på vårt kontor i Helsingborg.Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att ringa Mark Little, operational manager, på tel: 042-17 83
58 alt. 0708-17 80 48.
Din intresseanmälan vill vi ha senast den 18 juni 2008. Du ansöker genom att klicka nedan på "Skicka din ansökan". Urval sker löpande.
OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller mail kommer därför att återsändas.

Publiceringsdatum
2008-05-23

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
No replay

Företag
Frigoscandia Distribution AB Supply Chain Management

Adress
Frigoscandia Distribution AB Supply Chain Management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
230825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Frigoscandia Distribution AB Supply chain management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Frigoscandia Distribution AB Supply chain management: