Koordinator inom ekonomi och inköpsprocesser till BMW Group

Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB i Stockholm, Solna, Sollentuna, Täby, Västerås eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad och proaktiv problemlösare? Trivs du i en kommunikativ roll där du får möjlighet att arbeta verksamhetsnära? Då kan du vara den vi söker!

BWM Group har under det senaste året gjort förändringar i affärssystem och IT-landskap, vilket innebär att processer och arbetssätt också genomgår utveckling och förändringar.

Vi söker nu dig som vill vara en del i att genomföra dessa ändringar genom att arbeta med support och koordinering inom controlling, redovisning och inköp.

Tjänsten är placerad på BMW Groups nordiska huvudkontor i Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller bland annat en lunchrestaurang och tillgång till gym med träningspass.

BMW Group är en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar. Organisationen genomsyras av ett historiskt starkt varumärke, passion för deras arbete och produkter. Alla som jobbar på BMW är stolta att leverera bilar och kundupplevelser av högsta kvalitet. Deras kunder över hela världen är stolta över att gäa bilar i världsklass. Vill du också vara stolt? Dela med dig av din passion för ekonomi, inköp och processer!  

I rollen kommer vara anställd av BMW Group fram till årsskiftet 2016/2017. För rätt person finns det goda möjligheter att vidareutvecklas inom organisationen!

Publiceringsdatum
2015-12-07

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att du är en supportresurs för både system- och processrelaterade frågor inom ekonomi och inköp. I dina arbetsuppgifter ingår även att proaktivt arbeta för att hitta anpassningsbara tillvägagångssätt för respektive område. Du kommer arbeta mot controlling, redovisning och inköp på BMW's nordiska marknader. Målet är att uppnå en effektiv process från order till betalning. Då delar av organisationen har kommit olika långt i införandet av SAP och de nya processerna kommer en viktig del av ditt arbete vara att hålla utbildningar internt.

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen har du en god förståelse och kunskap om ekonomiska flöden i organisationer samt hur en framgångsrik inköpsprocess ser ut. Vidare har du god systemvana där du med lätthet kan orientera dig och förstå IT-system. Har du tidigare kunskap från affärssystemet SAP är det mycket meriterande.

Då arbetet sker mot de nordiska marknaderna är det viktigt att du problemfritt talar och skriver engelska. Examen från högskola eller universitet inom ekonomi är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet från ett internationellt företag.

För att nå framgång i rollen är du kommunikativ, relationsbyggande och lösningsorienterad. Du har lätt att lära dig och trivs i en självständig roll. Vidare är du servicesinnad, pedagogisk och har höga ambitioner att vidareutvecklas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-09
Ange följande referens när du ansöker: 660030
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andrea Bergkvist 073-944 50 75

Företag
Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB

Adress
Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2564633

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB, Poolia Kontor AB: