Koordinator för tillståndshantering enligt Lagen om brandfarliga
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg i Göteborg Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med cirka 900 medarbetare, en omsättning på cirka 500 mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd i våra sex medlemskommuner; Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum. Vi strävar efter att spegla samhället i stort för att vinna de fördelar som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald ger.
Publiceringsdatum2012-05-28ArbetsuppgifterVi söker dig som vill vara spindeln i nätet för vårt myndighetsarbete med tillståndsärenden för hantering av brandfarliga och explosiva varor. Sedan länge har räddningstjänsten haft tillsynsrollen men från januari 2013 kommer räddningstjänsten även att ta över kommunens ansvar för tillståndsgivning. Detta innebär en helt ny roll för räddningstjänsten, och vi söker därför Dig som vill vara med och administrera, koordinera och utveckla denna verksamhet hos oss, tillsammans med våra experthandläggare, strateger och chefer
Som koordinator skall du ha kontroll på våra tillståndsärenden, registrera de ansökningar som inkommer, diarieföra samt kvittera att de mottagits i dialog med de sökande. Du skall även vara den nyckelroll hos oss som följer och har överblicken över samtliga tillståndsärenden, deras status och de remisser som sänts ut. Du har en tät dialog med våra handläggare och stödjer och supporta dem i tillståndshandläggningen.
I tillståndsprocessen ingår såväl bedömningsarbete av inkomna handlingar, vandelsprövning samt meddelande om beviljat tillstånd alternativt avslag.
Eftersom vi är i en uppstartsfas kommer du i hög grad vara med att utveckla och påverka våra system och rutiner.
Vi ser gärna att denna centrala koordinator även är ett fördjupat stöd i förvaltningsjuridiska frågor i tillståndsprocessen.
Till viss del kommer du även arbeta i rollen som registrator för andra inkomna handlingar till förbundet och vid behov avlösa vår kommunalförbundsekreteraren.
Kvalifikationer• Examen från kandidatprogrammet i offentlig förvaltning, 180 hp Förvaltningshögskolan eller motsvarande.
• Du skall ha mycket goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt
• Du bör vara intresserad av utvecklingsarbete och ha god känsla för service
• Du skall vara noggrann och ansvarstagande samt kunna arbeta självständigt och strukturerat
• Du skall ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl såväl i tal som skrift. *Du skall ha gedigen erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning gärna i tillståndsgivande myndighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde beräknas önskas senast 1 november
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-17
Arbete inom räddningstjänsten innebär att du kommer bära uniform.
Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Detta sker i samarbete med vår Företagshälsovård
Vi undanber oss vidare kontakt med rekryteringsfirmor gällande denna annons
Ange följande referens när du ansöker: A275164
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Lindfeldt,
kristina.lindfeldt@rsgbg.seFacklig kontaktBert Paulusson, Vision, 031 335 2809,
bert.paulusson@rsgbg.seLennart Liljeroth, SACO,
lennart.liljeroth@rsgbg.seFöretagGöteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg
AdressGöteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg
Box 5204
40224 Göteborg
Jobbnummer 1255699
Observera att sista ansökningsdag har passerat.