Koordinator för Personlig Assistans

Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB / Administratörsjobb / Borås
2021-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Koordinator för Personlig Assistans" (publicerad 2021-07-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB i Borås, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås, Vårgårda eller i hela Sverige

Att arbeta som koordinator för vår Personliga Assistans innebär att vara ett stöd till våra verksamhetschefer med att sköta den dagliga driften. Vi har hand om ca 35-40 kunder och deras assistans. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper då det krävs ett nära och mycket gott samarbete mellan dig och våra verksamhetschefer. På företagets kontor finns också ekonomichef, verksamhetscontroller och VD.
Några exempel på vad som ingår i dina arbetsuppgifter:
Att vara tillgänglig i telefon för kunder och medarbetare.
Att ha externa kontakter med till exempel handläggare, tingsrätt, legitimerad personal, m.fl.
Att ta emot sjukanmälningar och tillsätta sjukluckor hos våra kunder.
Hantera förekommande uppgifter i Tidvis, såsom sjukluckor, vikarier, och schemaläggning utifrån beslut.
Kontorsuppgifter och posthantering
Vara behjälplig vid rekryteringar av personliga assistenter, boka anställningsintervjuer och ha erforderlig kontakt med sökande.
Dokumentation och journalföring.
För att trivas i rollen som koordinator behöver du vara noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. God samarbetsförmåga och att du har ett stort serviceintresse är också viktiga egenskaper.
Du har social kompetens och kan bemöta våra kunder och medarbetare på ett positivt och professionellt sätt. För att kunna ha ett professionellt förhållningssätt krävs att du har erfarenhet av att arbeta med personlig assistans och kunskaper om de lagar och regler som gäller för verksamheten, som t.ex. vårt kollektivavtal.
Du är kommunikativ, att kommunicera ligger dig varmt om hjärtat, därför har du också lätt för att snabbt skapa goda relationer.
Vi vill att du
Har erfarenhet av administrativa uppgifter.
Kan schemaläggning och de regler som styr, ett plus om du är insatt i Tidvis
Kan dokumentera och journalföra.
Är flerspråkig. Minst engelska, svenska och gärna ett eller två språk till.
Skall kunna uttrycka dig väl i svenska språket i tal och skrift.


Publiceringsdatum
2021-06-14

Utbildningsbakgrund
Har minst 7,5 hp utbildning i Handikappsrätt, och/eller Socialrätt 15-30hp, eller annan likvärdig utbildning. Utöver dessa är utbildningar inom arbetsrätt/arbetsmiljö meriterande.
Arbetstider
Personlig Assistans utförs under hela dygnet. För att ta kunna ta emot sjukanmälningar förläggs din arbetstid till 07,00-16,00 med en timmes rast under dagen. Viss beredskapstjänstgöring ingår i arbetet, då har du beredskapstelefonen under en veckas tid med intervall om 2-4 veckor.

Ersättning
Lönesättningen sker individuellt.
Allmänt
Vi kommer att ha intervjuer löpande under ansökningstiden. Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och liknande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-22

Adress
Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB
Moldegatan 9
50432 Borås

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Koordinator".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB (org.nr 556539-2155)
Moldegatan 9 (visa karta)
504 32  BORÅS

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: info@7hassistans.se

Arbetsplats
7H Assistans

Jobbnummer
5809823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB: