Koordinator för kommunala sommarjobb

Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 80 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Verksamheten på Arbets- och kompetenscenter vänder sig i första hand till personer som är arbetslösa och bor i Botkyrka. Organisationen, som idag består av drygt 40 medarbetare, arbetar med kompetenshöjande insatser för att Botkyrkabor ska övergå till arbete, eget företagande eller studier. Uppdragsgivare är bl.a. Arbetsförmedlingen och Socialförvaltningen.

Publiceringsdatum
2011-12-07

Arbetsuppgifter
I rollen som koordinator för kommunala sommarjobb arbetar du med att planera, genomföra och följa upp aktiviteter i en utarbetad process som ligger till grund för att hantera de cirka 1 000 sommarjobb som ska tas fram till 2012.
Du kommer bl.a. att:
• skapa underlag till kommunikationsaktiviteter,
• genomföra matchning av utvalda sökande mot tillgängliga arbetsplatser,
• ansvara för datorstödet vad gäller inställningar i systemet, registrering av arbetsplatser, uttag av rapporter, kallelser, avtal och intyg,
• ansvara för utsändning av kallelser, intyg, ja/nej-svar och meddelanden till arbetsplatser med mera,
• koordinera och anordna insatser för arbetsplatser som kräver utökad anställningsprocess,
• koordinera och anordna avtalsskrivning och informationstillfällen,
• anordna, kalla till och bedriva utbildning för handledare i form av t ex workshops,
• hantera de mer krävande telefonsamtalen och besöken.
Till din hjälp har du under högsäsong en assistent för administrativt arbete. I driftsfrågor rapporterar du till samordnaren för arbetsgivarkontakter och i övriga till sektionschefen för sektion Kompetenscenter som är din sektionstillhörighet.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs att du är mål- och resultatinriktad. Arbetet är självständigt och kräver att du kan ta egna initiativ, men också att du har mycket god samarbetsförmåga.
Vidare vill vi att du har mycket lätt för att kommunicera med människor och kan skapa förtroende samt har lätt för att snabbt hitta bra lösningar på hinder som uppstår. För att lyckas med arbetet krävs att du är stresstålig och strukturerad.
Mycket god datorvana och administrativ förmåga är en självklarhet. Du känner väl igen dig i Botkyrka kommuns ledord: Öppen, orädd och energisk. Högskoleutbildning inom relevant område är meriterande, men inget krav. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat Tillsvidareanställning med provanställning 6 mån

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-08
Ange följande referens när du ansöker: A246220
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joachim Persson

Företag
Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter

Adress
Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter
Munkhättevägen 45
14785 Tumba

Jobbnummer
1100615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Arbets- och kompetenscenter: