Koordinator Asfalt - Västerås
Skanska Sverige / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska Sverige i Västerås,
Eskilstuna,
Uppsala,
Södertälje,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Skanska Asfalt och Betong AB är ett dotterbolag till Skanska Sverige och består av delarna Bergmaterial, Asfalt, Betong, Infraservice, Maskin samt Nordic.
Asfalt ansvarar för beläggningsentreprenader och produktion av asfalt i hela Sverige och sysselsätter i genomsnitt 230 tjänstemän och 590 yrkesarbetare.
Verksamheten består av fem geografiska avdelningar, avdelning Special, avdelning för Operationell effektivitet samt avdelning Försäljning.
Till område Mellan med placering i Västerås söker vi nu en
Självgående och serviceminded Avdelningskoordinator
Du kommer arbeta nära Avdelningschefen och stötta i stort och smått samt fungera som ett stöd för ledningsgruppen gällande koordinering av möten och evenemang på avdelningsnivå. Ditt arbete handlar i stort om att planera, koordinera och följa upp.
Dina arbetsuppgifter är många och varierade och innebär bland annat:
* Framtagning av agenda och struktur för ledningsgruppsmöten tillsammans med avdelningschefen
* Planering och bokning av ledningsgruppsmöten samt föra protokoll
* Att vara ett allmänt administrativt stöd för avdelningen
* Uppföljning inom avdelningen kring arbetssätt, säkerhetsstopp, etikstopp m.m.
* Samla in information och dokumentation kring handlingsplaner, affärsplanen etc. samt följa upp
* Koordinera och planera revisioner och förberedelser samt sammanställa ledningens genomgång
* Genomföra internrevisioner och koordinering med övriga revisionsresurser inom avdelningen.
* Koordinering mot HR, samt av utbildningar etc.
Du är ett proffs på att planera, strukturera och kommunikation!
Du som kommer passa som koordinator hos oss kan konsten att samarbeta, älskar struktur och ordning samt har en väl utvecklad social kompetens. Noggrannhet och skicklighet genomsyrar ditt sätt att arbeta och du har i alla lägen översikt och koll på detaljerna. Du är självgående och är van att strukturera ditt eget arbete och driva egna frågor.
Det är viktigt för dig att ge bra service, vara flexibel och hjälpsam, alltid med bibehållen integritet och proffsighet. Att lösa problem och hitta nya vägar är en av dina styrkor och du försöker gärna tänka i nya banor.
Du har också:
* Erfarenhet från liknande administrativ tjänst
* Mycket bra kommunikationsförmåga och en vana att utrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
* Goda IT kunskaper, erfarenhet av Officepaketet samt affärssystem som t.ex. Oracle.
* Körkort.
Ansök senast 12 mars - eller varför inte redan i dag!
Vi arbetar löpande med ansökningarna, så ansök gärna omgående genom att bifoga ditt CV och ett personligt brev.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Sunesson på 010-448 25 49.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-03-08ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-15
Ange följande referens när du ansöker: SKA0007J2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSkanska Sweden AB
stephanie.Widegren@skanska.seFöretagSkanska Sverige
AdressSkanska Sverige
11251
11251 1980
KontorsadressWarfvingesväg 25
Jobbnummer 3361753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.