Koordinator/Administratör till Vikarieenheten Vård och Omsorg
Kungsbacka Kommun / Ekonomiassistentjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Kungsbacka är en dynamisk kommun där både människor och företag växer. Nu söker vi fler kollegor som också drivs av mod, ansvar och nytänkande. Vill du bli en av oss?
Tycker du om att planera och samordna? Lockas du av att utveckla metoder för att förenkla flödet i arbetsgruppen? Är det du som är den koordinerande administratör vi nu söker till Vård & Omsorgs Vikarieenhet?
Om oss på vikarieenheten
Vikarieenheten förser både hemtjänst och särskilda boenden med timvikarier, när behoven uppstår.
Enhetens huvudsakliga uppgift är att rekrytera nya timvikarier och bemanna vakanser på alla enheter inom Vård & Omsorg.
Vi introducerar även nya timvikarier samt arbetar med personaladministrativa uppgifter. Idag arbetar sex medarbetare tillsammans inom enheten med olika specifika ansvarsområden. Den administratör vi nu söker kommer ha hand om bokning av vakanser och att vara delaktig av att introducera nya timvikarier. Till hösten ska vikarieenheten ansvara för att starta upp serviceteam inom vård och omsorg. För detta uppdrag söker vi en koordinator som även kan arbeta som bemanningsadministratör.
Din roll som Koordinator/administratör hos oss
Koordinator som har ansvar för bemanning såväl kortsiktigt som långsiktigt. Planering av de biståndsbedömda insatserna, kontakt med kunder ibland anhöriga samt andra verksamheter inom Vård och omsorg. Introduktion av de nya medarbetarna i serviceteamen Nära samarbete med enhetschef för utveckling av uppdraget.
Som administratör inom vår vikarieenhet kommer du att ta emot beställningar från verksamheterna och matcha de mot tillgänglig omsorgspersonal. Vi hjälper beställande enheter med bemanning genom fördelning av uppdrag och inbokning av timvikarier. Arbete med vår bemanningssystem Medvind utförs i båda uppdragen. Vi förväntar oss ett nära samarbete med alla våra verksamheter och att du har en vilja att vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet.
Publiceringsdatum2017-05-03ProfilVi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete såsom koordinator, samordnare eller annat planering- och bemanningsarbete. Det är meriterande om du har arbetat i Medvind, har kunskaper inom arbetstidslagen. Vi förutsätter att du har god datorvana, god svenska i tal och skrift samt att du behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office. Som person är du strukturerad, tar ansvar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö där det händer mycket och har lätt för att snabbt ändra ditt arbetssätt och prioritera om. Du har ett gott bemötande, tycker om att ha många bollar i luften, har lätt för att samarbeta tillsammans med andra och är mån om att hitta lösningar.
Villkor
Vi erbjuder tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du kommer att arbeta dagtid och på helger enligt schema.
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 31 maj 2017.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 2017/369
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Sonja Svensson 0300-83 51 77
FöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka
KontorsadressStorgatan 37
Jobbnummer 3474162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.