Koordinator

Bring Frigoscandia Supply chain management / Kontorsjobb / Helsingborg
2009-10-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Koordinator" (publicerad 2010-03-31) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management verkar som en 4PL aktör och har bl.a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till våra kunder runt om i världen. Idag arbetar vi bl a med IKEA, General Mills, Tivall, HSÖ, Yoplait och Burger King. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Norge, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada, Ryssland, Japan samt på två ställen i USA. Affärsområde SCM omsatte 2008 ca 596 milj kronor.
Vi söker nu en Koordinator med placering i Helsingborg, Sverige.
Som koordinator på Bring Frigoscandia, affärsområde SCM kommer du i huvudsak att ansvara för all kundkontakt, inkommande order och koordinering för vår kund HSÖ.
I befattningen som koordinator ingår framförallt ett ansvar gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information & reklamationer samt att vara huvudsaklig kontaktperson för vårt lager. Du kommer även att övervaka order och informationsflöde i våra system.
För att lyckas i detta arbete är det är viktigt att du som söker har vana vid att arbeta direkt gentemot kund, gärna med bakgrund i transport/logistik branschen. Du måste vara serviceinriktad med stort kundfokus, samt stresstålig. Du måste ha intresse för andra människor och kunna arbeta med både intern och extern personal. Arbetet är variationsrikt och det är viktigt att du har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete självständigt för att kunna trivas på denna tjänst.
Du som söker skall ha universitets/högskoleutbildning inom logistik och/eller ekonomi alt. dokumenterad arbetslivserfarenhet inom aktuellt område. Du måste tala och skriva både engelska och svenska flytande. Ytterligare språkkunskaper, gärna norska, samt vana vid att arbeta med vårt affärssystem M3 (Movex) är meriterande. God datorvana är ett måste.
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att ringa Ulrika Sjökvist +46 42 178361 alt. +46 738 501250 eller Åsa Waldemarsson på tel.  +46 42 178355 alt. +46 708 178003. Din intresseanmälan skickar Du senast 2009-10-30 genom att klicka på "skicka din ansökan" och följa instruktionerna.

Publiceringsdatum
2009-10-26

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, provanställning

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-06
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Bring Frigoscandia Supply chain management

Adress
Bring Frigoscandia Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
527034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Frigoscandia Supply chain management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management: