Koordinator

Helsingborgs stad, Avdelningen för strategisk samhällsutveckling / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Avdelningen för strategisk samhällsutveckling i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Avdelning för strategisk samhällsutveckling är en del av Stadsledningsförvaltningen i Helsingborgs stad vars främsta uppgift är att leda utveckla och samordna stadens samlade verksamhet i ett strategiskt perspektiv. Vi är ett 40 tal medarbetare som bl.a. arbetar med:
Att driva långsiktig infrastrukturplanering
Att äga, förvalta och utveckla stadens mark
Att skapa en tryggare stad
Att leda och driva ett antal projekt och processer inom långsiktig stadsplanering
Att utveckla stadens internationella samarbeten och det övergripande arbetet med mångfaldsfrågor.




Publiceringsdatum
2017-01-09

Arbetsuppgifter
Vi på avdelningen är ett gäng som har ett brett uppdrag som sträcker sig över många olika områden. Vi behöver dig som håller ihop oss internt, både socialt och administrativt. Först och främst som assistent till vår avdelningschef som också är Helsingborgs stads utvecklingsdirektör. Men även som stöd till ledningsgruppen och i viss mån till övriga kollegor. Som vår koordinator kommer du ha koll på det mesta och därför faller det sig naturligt att du ofta får rollen som kontaktperson mot andra avdelningar.

Assistent till utvecklingsdirektören
Din viktigaste uppgift är att finnas till hands för utvecklingsdirektören då hennes uppdrag hela tiden avlöser varandra. I grunden betyder det att hålla koll på vad som behövs göras framöver och ta ansvar för att göra det. Det handlar exempelvis om att sammanställa digitala presentationer, ta fram underlag till texter, skriva texter och framförallt administrationen kring möten. Du kommer också att vara utvecklingsdirektörens närmsta medarbetare vilket innebär en del ad-hoc uppgifter i vardagen samt kontakt med många människor inom och utanför Helsingborgs stad.

Övriga arbetsuppgifter
• Koordinera, planera och administrera våra avdelningsgemensamma möten, utbildningar och studiebesök.
• Koordinera avdelningsgemensamma aktiviteter eller uppdrag såsom företagshälsovård, styrkort, representationskontroller samt redovisning av ex. balanslistor och konsulter.
• Hålla samman arbetet med verksamhetsplan, styrkort och övrig planering. Det innebär att både vara samordnare och skriva texter.
• Ansvara för rutinen vid nyanställning.
• Koordinatorn är också avropare och får köpa in varor och tjänster åt avdelningen, på de avtal som Helsingborgs stad redan har. Exempel på detta är tidningsprenumerationer, kalendrar, konferensutrustning och tekniska hjälpmedel.
• Boka resor och hotell för avdelningens medarbetare via vår resebyrå.
• Fakturahantering, budget och uppföljning samt och support till avdelningens ekonomifunktion
• Posthantering.



Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att:

• Du har en stark servicekänsla och älskar att underlätta i andras vardag. Vidare bör du ha en förmåga att fatta beslut och agerar proaktivt på så sätt att du förutser alternativa lösningar.

• Du är duktig på att se möjligheter och att hantera människor - samtidigt som du är briljant på att organisera, dokumentera och genomföra.

• Du är självgående och kan snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du är strukturerad, van att planera och prioritera ditt arbete och strävar efter att "ligga steget före" samtidigt som du med glädje reder ut oplanerade situationer.

• Du navigerar obehindrat i Office-paketet och vet hur du skapar en kommunikativ presentation samtidigt som du gillar siffror och är intresserad av budget och ekonomisk uppföljning.

• Du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.

• Du är trygg i din roll som assistent där du i tidigare roller levererat ett bra resultat.

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: C10544
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Renée Mohlkert renee.mohlkert@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Avdelningen för strategisk samhällsutveckling

Adress
Helsingborgs stad, Avdelningen för strategisk samhällsutveckling

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3249695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Avdelningen för strategisk samhällsutveckling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Avdelningen för strategisk samhällsutveckling: